• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 4 اسفند 1400
کد مطلب : 154747
+
-

با مردم/دستورات بهداشتی کرونا نادیده گرفته می‌شود

در بسیاری از نقاط شهر تصویری از رعایت دستورات بهداشتی دیده نمی‌شود و هر روز هم آمار کشته‌شدگان دوباره سیر صعودی دارد. مسئولان پیش از آنکه دیر شود اقدامی کنند.
عباسی از تهران

همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان عملی نشد
 بارها مسئولان از لزوم همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان گفته و وعده آن را داده‌اند اما عملأ هیچ اتفاقی نیفتاده و این قشر روزبه‌روز بیشتر زیر بار گرانی و اجاره مسکن خرد می‌شوند. بهتر است آقایان ابتدا از امکان عملی شدن وعده‌های خود مطمئن شوند و بعد جمعی را چشم انتظار بگذارند.
سپاهی از یزد

برخی دفترخانه‌ها برگ سبز خودرو را قبول ندارند
با اینکه به صراحت و مکرر اعلام شده که برگ سبز خودرو به منزله سند آن تلقی می‌شود اما باز هم بعضی از دفترخانه‌ها برای تنظیم وکالت تعویض پلاک، این برگه را به رسمیت نمی‌شناسند. دلیل این ناهماهنگی بین دفاتر اسناد رسمی چیست؟ 
 هژیر از تهران

وعده خودرو دادن به جانبازان عملی نشده است
جانباز 50درصدی هستم که تاکنون موفق به دریافت خودرو از بنیاد نشده‌ام. این در حالی است که قانون بنیاد را موظف به تحویل خودرو به جانبازان 50درصد و بالاتر کرده است. این سال‌ها با افزایش هزینه زندگی، هزینه حمل‌ونقل ویژه هم به مخارج زندگی ما اضافه شده و فشار مضاعفی را تحمل می‌کنیم.
جانباز گمنام

«دزدی  زیادشده»، پاسخ مناسبی از سوی مسئولان نیست
در ‌ماه گذشته چندبار دزد به منزل ما و خیابان محل سکونتمان آمد و این موضوع باعث اضطراب و وحشت خانواده من به‌خصوص پسر کوچکم شد که نه شب‌ها می‌خوابد و نه حاضر است به مدرسه برود! وقتی به کلانتری محل هم مراجعه کردیم فقط  صورتجلسه شد. واقعا چه فرد یا نهادی مسئول رسیدگی به این موضوع است؟ تا کی من و امثال من باید با اضطراب و دلهره شب را به صبح برسانیم؟ 
شهروندی از تهران

نیروهای مسلح چرا حقوق دختران مستمری‌بگیر را کم کرده است
سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح از مردادماه99 به استناد تبصره 18ماده14 اعلام کرده که فرزندان اناث مطلقه و شوهر فوت شده از تاریخ مرداد99 اگر تک‌ورثه باشند تنها 2میلیون‌و600هزار تومان دریافتی خواهند داشت ‌اما همسران مستمری‌بگیر همان کل حقوق را دریافت می‌کنند. آیا این منصفانه است که به‌خاطر چند جاعل و متقلب همه را از حقوق‌شان محروم کنند.
الله‌وردی، مستمری‌بگیر نیروهای مسلح

سینما ققنوس تهرانسر به چرخه بهره‌برداری بازگردد
سینما ققنوس در کوچه سوم خیابان تهرانسر سال‌هاست به حال خود رها شده است. با توجه به اینکه این فضای فرهنگی و هنری با صرف هزینه بسیار ساخته شده است از مسئولان تقاضای احیا و بازگشت این سینما به چرخه بهره‌برداری را داریم.
محمدرضایی از تهران

تفکیک زباله زیرنظر شهرداری ساماندهی شود
اگر تفکیک زباله در سطل‌های شهری زیرنظر شهرداری و خارج از کوچه و خیابان و در جای خودش صورت گیرد خیلی از مسائل پیش نمی‌آید. همسرم از زباله‌گردی که او را تا دم خانه دنبال کرده بود ترسیده است و چند‌ماه است از آن سمت کوچه رد نمی‌شود. اگر شهرداری این موضوع را ساماندهی کند، اصلا موضوع زباله‌گردها جمع می‌شود.
کفایتی از تهران 

شرکت‌ها و برندهای بنام از نام ایرانی استفاده کنند
شرکت‌های بنام جهان هرکدام نامی متعلق به کشور خودشان دارند؛ درحالی‌که در کشور ما چنین نیست و حتی شرکت‌های مشهور نام ایرانی ندارند؛ حال اگر نام ایرانی داشته باشند در زمان شهرت هم به همان نام شهره می‌شوند که باعث بالا بردن جایگاه زبان فارسی و ارزش‌هایش می‌شود.
جنانی از کرج 

  پاسخ مسئولان، نمازخانه‌های مترو در ساعت مشخص باید باز باشند
روابط‌عمومی شرکت بهره‌برداری  راه‌آهن شهری تهران و حومه پیرو چاپ پیام مردمی با عنوان «نمازخانه متروی ایستگاه شهید باقری برای نماز صبح بسته است» در ستون با مردم روز چهارم بهمن‌ماه پاسخ داده است: «احتراما ضمن تشکر از مسافر گرامی به اطلاع می‌رساند: نمازخانه ایستگاه‌های مترو جهت اقامه نماز مسافران در شش‌ماه دوم سال که زمان طلوع آفتاب پس از ساعات ابتدایی بهره‌برداری از مترو است باید باز باشند. مورد مطرح شده توسط مسافر محترم به اطلاع مسئولان ایستگاه شهید باقری رسید و این اطمینان حاصل شد که درصورت مراجعه مسافران گرامی، تمامی پرسنل جهت بازگشایی نمازخانه همکاری لازم را داشته باشند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید