• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 4 اسفند 1400
کد مطلب : 154746
+
-

19مصدوم در آتش‌سوزی تیراژه

خبر
19مصدوم در آتش‌سوزی تیراژه

آتش‌سوزی در بخشی از مجتمع تجاری تیراژه 19مصدوم برجا گذاشت و موجب واردشدن خسارت به این مجتمع شد.
به گزارش همشهری، این حادثه ساعت 20:31دوشنبه شب در مجتمع تجاری تیراژه، واقع در بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی اتفاق افتاد و دقایقی بعد آتش‌نشانان و امدادگران اورژانس خود را به محل حادثه رساندند.
حادثه در طبقه همکف این مجتمع و در یک فست‌فود به وسعت حدود 40متر اتفاق افتاده بود و در حال سرایت به بخش‌های دیگر آنجا بود. کمی بعد شعله‌های آتش به یک بوتیک که زیر این فست‌فود قرار داشت، رسید و آنجا را نیز دربر گرفت. در کنار این بوتیک آشپزخانه فست‌فود قرار داشت که در آنجا چندین سیلندر گاز مایع 50کیلویی نگهداری می‌شد که درصورت انفجار یکی از آنها، شرایط به‌مراتب وخیم‌تر می‌شد. در چنین شرایطی بود که آتش‌نشانان سیلندرها را با احتیاط کامل خارج کرده و درنهایت موفق شدند آتش را خاموش کنند.
بنابر اعلام روابط‌عمومی سازمان اورژانس کشور در این حادثه 19نفر مصدوم شدند که 11نفر از آنها توسط آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده و 2 آتش‌نشان نیز در جریان این حادثه دچار دودگرفتگی شدند.
در همین حال سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: برخی از اماکن تجمیعی مانند برج‌های مسکونی، مراکز خرید و پاساژها اصلاً تجهیزات ایمنی ندارند. در برخی از اماکن تجمیعی دیگر نیز تجهیزات نصب شده اما تجهیزات مذکور سرویس و نگهداری نمی‌شود به‌طور مثال شلنگ آب دارند اما شلنگ آب فاقد آب است یا اینکه فشار لازم را ندارد یا اینکه خاموش‌کننده‌های آنها شارژ نمی‌شود. در حادثه آتش‌سوزی در مجتمع تیراژه نیز کسبه آنجا می‌گفتند سیستم‌های اعلام حریق مجتمع تیراژه یا خراب بوده یا آنها را خاموش کرده‌اند. درصورتی که اگر این سیستم‌ها روشن باشد و در لحظات نخست حادثه، هشدار دهد، مردم می‌توانند به سرعت از محل خارج شوند و دچار آسیب نشوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید