• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 4 اسفند 1400
کد مطلب : 154710
+
-

اخبار کوتاه / قاچاق شتر با قیمت ۲۰ میلیون تومان‌


معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی اردبیل از قاچاق شتر به کشورهای همسایه با قیمت نازل ۲۰میلیون تومان خبر داد. به گزارش مهر، نوبخت اژدری اظهار کرد: هرچند این شترها توسط دلالان به ترکیه و کشورهای عربی منطقه برده و در آنجا با نرخ ۲۰۰ تا ۴۰۰میلیون تومان فروخته می‌شود. همچنین آنچه آزاردهنده است، قاچاق بچه شترهاست که با قیمت پایین‌تر به‌دست دلالان به کشورهای برده می‌شود. اژدری، فعالیت ۶۶هزار نفر بهره‌بردار را در صنعت دامپروری استان یادآور شد و اضافه کرد: 3 هزار شتر در اردبیل طی دهه‌های گذشته، شناسایی شده بود که این رقم به‌دلیل بی‌برنامگی‌ها به کمتر از ۴۰۰نفر رسیده است. وی بیان کرد: آمار جمعیتی شتر دوکوهانه، روزبه‌روز در حال کاهش است و این نشان از انقراض نسل شتر دارد که نباید اجازه دهیم به زیر ۱۰۰نفر برسد؛ زیرا در آن مقطع باید انقراض نسل شتر را در این استان اعلام کنیم.

  تکمیل بزرگراه بین‌المللی ارومیه – سرو تاپایان سال 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از بهره‌برداری کامل بزرگراه بین‌المللی ارومیه – سرو تا پایان سال‌جاری خبر داد. به گزارش مهر، محسن حمزه‌لو افزود: برای اجرای این طرح ۶۳۰میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که با پرداخت آن بهره‌برداری کامل از این جاده ترانزیتی محقق می‌شود.
وی ادامه داد: نظارت و برنامه‌ریزی بر روند بازگشایی، نصب علائم ایمنی و خط کشی در قطعات باقی‌مانده بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو با حضور فرمانده پلیس راه استان، رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های استان و پیمانکار و مشاور پروژه انجام شد.
حمزه‌لو، پروژه بزرگراه بین‌المللی ارومیه – سرو را ۵١کیلومتر با صرف اعتبار بیش از ۵هزار میلیارد تومان از طرح‌های مهم راهسازی استان برشمرد و افزود: این بزرگراه به‌عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران – تبریز – بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

  تعطیلی تنها گرمخانه مردمی اصفهان

تنها گرمخانه مردمی اصفهان در یک کاروانسرای قدیمی پس از چند سال فعالیت، تعطیل شد و حالا ساختمان ۴۰۰ساله آن به مکانی برای نگهداری متکدیان تبدیل شده است. به گزارش ایسنا، محسن انصاری، مؤسس و مدیر گرمخانه مردمی بی‌خانمان‌های امید اصفهان با اشاره به تعطیلی گرمخانه مردمی امید از ۲روز گذشته اظهار کرد: از سال‌ها قبل ساختمانی برای نگهداری افراد بی‌خانمان اجاره می‌کردیم تا اینکه ۴سال قبل کاروانسرای قدیمی با قدمت ۴۰۰سال از طرف استانداری وقت در اختیار ما قرار گرفت و در آن مستقر شدیم. وی با اشاره به پذیرش افراد بی‌خانمان در کاروانسرای قدیمی طی ۴سال گذشته گفت: البته برای استقرار در این مکان اجاره‌نامه‌ای به ما ندادند و فقط گفتند خالی است. پیش از آن‌هم اتباع افغانستان آنجا مستقر بودند تا اینکه به‌تازگی اعلام کردند اینجا قرار است مرکز ساماندهی متکدیان باشد؛ یعنی افرادی که تکدی گری و دست‌فروشی می‌کنند توسط شهرداری دستگیر و به این مکان آورده می‌شوند.‌افراد بی‌خانمان دیگر جایی در اصفهان ندارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید