• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15465
+
-

این‌بار برای برانکو

برای پی بردن به کیفیت نمایش پرسپولیس در زمین الجزیره امارات، چند ثانیه نگاه کردن به چهره برانکو ایوانکوویچ در کنار زمین کافی به نظر می‌رسید. حتی وقتی مسابقه با تکرار پنالتی گادوین منشا به تساوی کشیده شد، باز هم رضایت چندانی درصورت پرفسور پیدا نبود. چرا که شاگردان او نتوانسته بودند نقشه‌هایش را در زمین پیاده کنند. پرسپولیس، برنده به رختکن رفت اما در نیمه‌دوم به جای حفظ مالکیت و تثبیت نتیجه، کلکسیونی‌ از سهل‌انگاری و بی‌دقتی را به نمایش گذاشت. آنها به سادگی در مقابل مهره‌های ریزنقش حریف تسلیم می‌شدند و حتی این احتمال وجود داشت که مسابقه را با یک شکست سنگین‌تر به‌پایان برسانند. تعویض تن‌کاته بین دو نیمه و ورود حشمی به زمین، اوضاع را به سود تیم میزبان تغییر داد و در مقابل، تعویض‌های برانکو سرخپوشان را به هدف‌شان نزدیک نکرد. برای دومین‌بار از شروع این فصل از لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس طعم شکست را چشید. باخت اول به السد قطر، صدرنشینی گروه را از قرمزها نگرفت اما باخت دوم به الجزیره، می‌تواند شانس صعود پرسپولیس به جمع 8تیم برتر جام را در خطر قرار بدهد. تیم برانکو حتی با برتری یک بر صفر، به مرحله بعد صعود خواهد کرد اما کلین‌شیت کردن در غیاب کمال کامیابی‌نیا، برای این تیم دشوار خواهد بود. سرخپوشان این فصل را با کمال و ربیع‌خواه به‌عنوان دو هافبک دفاعی ثابت کلید زدند اما حالا هر دو بازیکن آسیب دیده‌اند تا مسابقه برگشت با الجزیره، با زوج نوراللهی و حسین ماهینی در این بخش از زمین سپری شود. امیدوارکننده‌ترین خبر برای این تیم اما، بازگشت سیدجلال حسینی است. محرومیت مرد شماره4 در مسابقه رفت، دوباره ثابت کرد مدافعان پرسپولیس در غیاب کاپیتان، چند بازیکن معمولی و شکننده هستند. بدون تردید حضور دوباره این بازیکن در ترکیب، قدرت دفاعی سرخپوشان را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد.
در آخرین بازی فصل، پرسپولیس بیشتر از هر چیزی روی هوادارانش حساب باز می‌کند. در همه ماه‌های گذشته سرخپوشان هرگز ورزشگاه آزادی را کاملا پر از تماشاگر نکرده‌اند و به‌نظر می‌رسد حالا آنها از همیشه بیشتر به حمایت جدی تماشاگران‌شان نیاز دارند. خط  دفاعی الجزیره، ابدا قدرتمند نیست و گل زدن به این تیم، در فشار وحشتناک آزادی به هیچ وجه غیرممکن نخواهد بود. تیم پرفسور هر 3دیدار خانگی‌اش را در آسیا با پیروزی پشت‌سر گذاشته و 9‌امتیاز کامل را در خانه به‌دست آورده است. چهارمین مسابقه با اضطراب بیشتری برای تیم میزبان همراه است اما به تسخیر درآمدن سکوهای آزادی به‌دست تماشاگران، الجزیره را در موضع ضعف قرار می‌دهد و شرایط را برای شکست پسران تن‌کاته فراهم می‌کند. هیچ معادله‌ای در ترکیب سرخ‌ها برای این بازی، مهم‌تر از معادله جاری روی سکوها نخواهد بود. قهرمان لیگ هفدهم، با روزهای اوج فاصله محسوسی دارد و تنها به کمک تماشاگران‌اش می‌تواند از یک سکته جدی فرار کند. 
قرارداد رسمی برانکو ایوانکوویچ با پرسپولیس، هنوز امضا نشده است. او برای تمدید به توافق رسیده اما باشگاه هنوز موفق نشده همه شرایط مدنظر این مربی برای ادامه همکاری را فراهم کند. درصد زیادی از هوادارها نیز از سبک بازی تیم ایوانکوویچ راضی نیستند و شاید یک نتیجه ناامیدکننده در مسابقه برگشت با الجزیره، شعارهای اعتراض‌آمیز را در ورزشگاه آزادی به پرواز دربیاورد و برانکو را برای ترک پرسپولیس وسوسه کند. در بین علاقه‌مندان به باشگاه، هیچ‌کس موافق تئوری جدایی پرفسور نیست اما تقریبا هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که پرسپولیس این روزها  در مسیر خوبی قرارگرفته است. ستاره‌های سرخ این‌بار باید برای برانکو بازی کنند. برای راضی‌کردن مردی که این روزها، از شاگردانش راضی نیست. مردی که نه از سوی مهره‌های خودی و نه از طرف سکوها، به اندازه دستاوردهایش مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید