• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 3 اسفند 1400
کد مطلب : 154635
+
-

گرینویچ / بدترین تجربه‌‌ سفر هوایی


نیویورک:  مطابق پژوهشی که توسط شرکت Genfareدر آمریکا انجام شده، بدترین تجربه‌های سفر‌های هوایی (به‌طور حتم بعد از آتش گرفتن موتور هواپیما) بلیت جداگانه‌ای است که همسر یک مسافر می‌تواند برای خودش بگیرد. به گزارش نیوزویک، برخی مردان و زنان هنگام تهیه بلیت برای خودشان بلیت فرست‌کلاس یا بیزینس و برای همسرشان بلیت اکونومی‌کلاس می‌خرند. برای نمونه مردی که برای خودش بلیت بیزینس گرفته بود این مورد را توییت کرد و کاربر‌های فضای مجازی 11هزار بار و اغلب با انتقاد متن او را بازنشر کردند. براساس یافته‌های این پژوهش که جامعه آماری آن شامل 2هزار نفر از کسانی بود که سالانه دست‌کم دو بار سفر هوایی دارند 27درصدشان گریه بچه‌ها، 26درصد مسافر‌های بد‌بو 26درصد مسافر‌های پرحرف و 23درصد موارد دیگری را به‌عنوان حساسیت خود هنگام سفرهای هوایی مطرح‌کردند.

استثناء قانون کار کودکان

 همپشایر: با اینکه در انگلستان کار کردن کودکان غیرقانونی است اما کودک 6ساله‌ای  که پا به پای پدرش کار کرده بود به‌صورت قانونی حقوق نیز دریافت کرد. به گزارش سایت بریتانیایی مترو، کودک 6 ساله‌ای به نام ایزاک که پدرش کسی را برای مراقبت از او نیافته بود برای کار همراه او رفت و با پایان یافتن کار ساختمان، کارفرما طی نامه‌ای  حقوقی هم برای او درنظر گرفت. این پسربچه که توانسته بود از مزایای همراهی او نیز برخوردار شود 10پوند حقوق دریافت کرد و در نامه‌ای  هم از او قدردانی شد. ظاهرا چنانچه والدین چاره‌ای جز همراه داشتن فرزند نداشته باشند حضور آنها در محل کار و حتی همکاری با آنها منع قانونی ندارد. در غیراین‌صورت چنانچه ثابت شود فردی کودکی زیر سن قانونی را به‌کار گرفته است به‌طور حتم قانون با وی برخورد خواهد کرد.

فروش آنلاین خون برده‌ها

پنوم پن:  اگرچه برخی تصور می‌کنند دوره برده‌داری سال‌هاست که به سر آمده اما در کامبوج گروه‌های خلافکار با هدف فروش آنلاین خون و اعضای بدن قربانی هایشان همچنان مشغول برده‌داری هستند. به گزارش سایت بریتانیایی مترو، یکی از افرادی که به‌صورت برده توسط این باند خلافکار زندانی شده بود به تازگی از بند آنها رها شده است. این مرد 31ساله که لی‌نرولی نام دارد یک سال پیش و پس از مشاهده آگهی استخدام راهی جنوب چین شد و آنجا به دام قاچاقچی‌ها و برده‌دار‌های کامبوجی افتاد. آنها لی را به قیمت 13هزار و 598پوند انگلیس فروختند و در جنگل‌های کامبوج زندانی‌اش کردند. او به چشم خود مکانی که در آن قاچاقچی‌ها اعضای بدن قربانی‌هایشان را می‌فروختند دیده بود و از خود او هم روز‌ها و هفته ها خون گرفته شد. درحالی‌که استاندارد خون‌دهی 470میلی‌لیتر است قاچاقچی‌ها از او هفته‌ای 12بار و هر بار 800میلی‌لیتر خون گرفته‌اند. 
لی می‌گوید: سرانجام توسط یکی از اعضای این باند تبهکار که قصد داشت رئیس گروه را به پلیس لو بدهد آزاد شد. در چند روز گذشته لی مدام تحت نظر پزشکان بوده است تا سلامتی از دست رفته خود را بازیابد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید