• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 1 اسفند 1400
کد مطلب : 154373
+
-

یورش پلیس کانادا به معترضان ضدواکسن؛ 100نفر دستگیر شدند

رویداد
یورش پلیس کانادا به معترضان ضدواکسن؛ 100نفر دستگیر شدند

پس از هفته‌ها اعتراض کامیون‌داران کانادایی علیه سیاست‌های کرونایی دولت، نیروهای پلیس بالاخره دست به‌کار شدند و با یورش به تجمع آنها در اوتاوا، خیابان‌ها را پاکسازی کردند.
به گزارش سی‌بی‌سی‌‌نیوز، صدها مأمور پلیس که برخی از آنها سوار بر اسب بودند، به تجمع‌کنندگان در پایتخت حمله کرده و آنها را متفرق کردند. دست‌کم 100نفر نیز دستگیر شده‌اند و کامیون‌های آنها به پارکینگ منتقل شده است. پیش از این، پلیس و مقام‌های دولت به کم‌کاری در برخورد با معترضان متهم شده بودند. فرمانده پلیس اوتاوا نیز به همین‌خاطر، هفته گذشته مجبور به استعفا شد.
پلیس کانادا در پستی توییتری خطاب به معترضان هشدار داده که هر فردی در صحنه تظاهرات غیرقانونی ضدواکسن در پایتخت حاضر شود، دستگیر خواهد شد. نیروهای پلیس طی روزهای اخیر، ابتدا رهبران معترضان را دستگیر کرده بودند و اکنون در گام دوم، به سراغ تجمع‌کنندگان رفته‌اند. 
این اعتراضات در پی اعمال قوانینی مربوط به واکسیناسیون اجباری رانندگان کامیون آغاز شد. اغلب تجمع‌کنندگان، رانندگان کامیون هستند و طی هفته‌های گذشته با متوقف‌کردن کامیون‌های خود در اتوبان‌ها و جاده‌های اصلی، رفت‌و‌آمد در پایتخت را مختل کرده بودند. این افراد در مرحله بعدی به سراغ پل‌ها و گذرگاه‌های مرزی میان کانادا و آمریکا رفتند و با استفاده از کامیون‌های خود، مسیر تردد بین 2کشور را بند آوردند. این مسیرها، برای تجارت میان دو طرف، گلوگاه‌های حساسی به‌حساب می‌‌آیند و همین روند مبادلات تجاری میان 2کشور همسایه را برای چند روز مختل کرده بود.
جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در واکنش به اعتراضات برای دومین‌بار در تاریخ این کشور وضعیت اضطراری ملی اعلام کرده است. تصمیم دیرهنگام او نیز مورد اعتراض سیاستمداران و مردم عادی قرار گرفته است. ترودو بارها در سخنرانی‌های خود از معترضان خواهش کرده بود به خانه‌های خود بازگردند و به ایجاد اختلال در زندگی و کسب‌وکار ساکنان پایتخت پایان دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :