• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 1 اسفند 1400
کد مطلب : 154366
+
-

بارسایی‌ها خوشحال از مساوی

ژاوی در بازی امروز باید ذهنیت بازیکنان و خودش را که با شکست یا مساوی هم راضی می‌شوند تغییر دهد

بارسایی‌ها خوشحال از مساوی

هواداران، بازیکنان، مربیان و مقامات بارسلونا از خودشان خیلی راضی‌اند. دقیقا همان حسی را دارند که بعد از شکست در ال‌کلاسیکوی سوپرجام در عربستان داشتند و بابت آن باخت جشن گرفتند. آن موقع هم تحلیل‌ها مبنی بر این‌ بود که این طرز فکر می‌تواند برای آنها سم باشد. سقف آرزوهای آنها در دوران پسا‌مسی این شده که در ال‌کلاسیکو بازنده سربلند باشند یا در زمین خودی و جلوی چشم آن همه هوادار در نوکمپ با ناپولی 1-1مساوی کنند و به این ببالند که موقعیت‌های زیادی ساخته و بهتر از حریف بازی کرده‌اند. بارسا با ژاوی در نیمه دوم دوران صد روزه او خوب بازی می‌کند اما سقف آرزوهایش کوچک است. به حرف‌های درز یافته سرمربی این تیم پس از تساوی خانگی در لیگ اروپا، یعنی جایی که در ‌شأن باشگاه نیست توجه کنید: «راهی که می‌رویم درست است و هرروز بهتر بازی می‌کنیم. اگر همیشه اینطور بازی کنیم، 90درصد بازی‌ها را می‌بریم. ما فقط بدشانس بودیم.» این برای روحیه دادن به تیم خوب و مفید است اما ذهنیتی که در رسانه‌های هواداری و در مصاحبه بازیکنان و واکنش تماشاگران در ورزشگاه دیده می‌شود این است که بارسا به‌قول غلام پیروانی با این بضاعت خوب است. غلام پیروانی هم با مشتی بچه سرباز یقه تیم‌های بزرگ را می‌گرفت و بعد از هر بازی بزرگ ضمن اینکه قسم می‌خورد که صحنه پنالتی تیم حریف پنالتی نبوده، می‌گفت: «با این بضاعت خوب بازی کردیم. نصف بچه‌های ما تا حالا رنگ ورزشگاه آزادی را ندیده بودند.» ژاوی خودش را هنوز سرمربی تیم السد قطر یا فجر شیراز می‌داند.
  امروز بارسلونا در روزی که بازی به‌دردبخور چندانی در لیگ‌های اروپایی وجود ندارد، ساعت 18:45به مصاف والنسیا می‌رود. والنسیا درست است که اوایل فصل مدعی بود اما کم‌کم از صدر فاصله گرفت. آنها با یک بازی بیشتر و 9امتیاز کمتر از بارسای رده چهارمی در میانه جدول دست‌وپا می‌زنند. با این‌حال بعید است روز راحتی برای ژاوی و بازیکنان جوان و خریدهای تازه‌اش در پیش باشد.
  والنسیا یکی از چهار تیم نیمه‌نهایی کوپا دل‌ری است، همان جام محبوب بارسلونا که امسال جایی در آن ندارند و رئال مادرید هم همینطور. والنسیا دیدار رفت نیمه‌نهایی جام حذفی را مقابل تیمی که بارسا و رئال را حذف کرده، یعنی اتلتیک بیلبائو 1-1مساوی کرده‌اند. بنابراین حریف دست‌وپا بسته‌ای نیستند، هر چند که از 20دسامبر سال2021 به این‌سو در لالیگا به هیچ بردی دست نیافته‌اند. پیکه برای این بازی محروم است، آرائوخو، فاتی، روبرتو، ممفیس مصدومیت دارند.
   فران تورس که زننده تک‌گل بارسا در برابر ناپولی از روی یک پنالتی بادآورده و مشکوک بود، گل‌های زیادی را خراب کرد و عده‌ای توانایی‌ها و ارزش‌های این بازیکن و داماد احتمالی لوییس انریکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا را زیر سؤال بردند. او بازیکن سابق همین والنسیا بود که به منچسترسیتی رفت و از آنجا با 50میلیون یورو به بارسلونا آمد. فران ملی‌پوش در بازی با ناپولی 9ضربه داشت که فقط پنالتی‌اش راهی چارچوب و تور دروازه شد. اگر مسی را درنظر نگیریم، تورس پس از لوییس سوارس نخستین بازیکنی است که از نوامبر 2018 به این طرف چنین آماری ثبت می‌کند.
  عثمان دمبله پس از آنکه مشخص شد قراردادش را تمدید نمی‌کند و در پایان فصل بدون آنکه پولی به باشگاه برساند از بارسا می‌رود، توسط هواداران هو شد. بارسایی‌ها حتی به توصیه‌های ژاوی هم که خواسته بود او را هو نکنند، توجهی نشان ندادند. او در بازی با ناپولی از زمانی که در اواسط نیمه‌دوم به زمین رفت، بهترین بازیکن میدان بود اما باز هم هو شد. دمبله از زمان عقد قراردادش در تابستان 2017با بارسلونا با مبلغی بیش از 120میلیون یورو، در چهار‌سال‌و‌نیم تنها 17دقیقه مقابل والنسیا بازی کرده است. او دو بازی مقابل والنسیا انجام داده و در هیچ‌یک از آنها بازیکن فیکس نبود.
  یکی از هافبک‌های والنسیا در این دیدار بازیکنی آشنا برای آبی‌و اناری‌هاست. موریبا که چند دقیقه در ال‌کلاسیکو هم بازی کرده و از خودش استعداد نشان داده بود، به‌دلیل اینکه حاضر نشد قراردادش را تمدید کند مورد خشم قرار گرفت و به سمت درهای خروجی هدایت شد. او که با 16میلیون یورو به لایپزیش رفته و تحت‌قرارداد این باشگاه آلمانی است، قرضی در والنسیا بازی می‌کند و امروز پس از نیم‌سال به مصاف تیم سابقش می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید