• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 30 بهمن 1400
کد مطلب : 154248
+
-

هشدار پلیس کانادا به معترضان ضدواکسن

پلیس کانادا، تلاش‌هایش برای پایان دادن به بحرانی که معترضان ضدواکسن در پایتخت این کشور ایجاد کرده‌اند، افزایش داده و به آنها هشدار داده که اگر دست از اعتصاب بر ندارند، آنها را بازداشت خواهد کرد.
به گزارش رویترز، پلیس از پنجشنبه برخورد با این افراد را شروع و برخی از آنها را دستگیر کرده است. این اعتراض‌ها، با بست‌نشینی رانندگان کامیون در مرکز اوتاوا پایتخت کانادا شروع شد و چند صد نفر معترض ضدواکسن را هم به‌خود جلب کرده. معترضان مرز کانادا و آمریکا را هم بسته بودند که با هشدار زندان و جریمه‌های سنگین، عقب‌نشینی کردند. پلیس در روز پنجشنبه، 2 نفر از رهبران اعتراض‌ها را که از چهره‌های سرشناسی بودند و کمک‌های مالی جمع می‌کردند بازداشت کرده است.
پیش از این، پلیس اوتاوا متهم بود که در مقابل این معترضان به اندازه کافی سرسخت نبوده است. دولت کانادا، از روز اول مخالف این تجمع اعتراضی بوده و جاستین ترودو نخست‌وزیر این کشور، آنها را اقلیتی دردسرساز خوانده است.
حضور پلیس در قلب اوتاوا، در مرکز سیاسی این شهر، جایی که معترضان بست نشسته‌اند، به‌شدت افزایش یافته است. با این حال معترضان گفته‌اند که حتی اگر پلیس به آنها حمله کند، جایی نخواهند رفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :