• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 30 بهمن 1400
کد مطلب : 154233
+
-

تشییع پیکر شهید «حسین فغانی» در منطقه17

خبر
تشییع پیکر شهید «حسین فغانی» در منطقه17

پیکر شهید «حسین فغانی» پس از ۳۹سال چشم‌انتظاری روی دستان مردم شهیدپرور منطقه۱۷ تشییع شد.
به‌گزارش همشهری، مراسم تشییع شهید فغانی همزمان با سالروز شهادت حضرت زینب(س) از مقابل منزل شهید واقع در خیابان قزوین، دوراهی قپان با حضور خیل عظیمی از مردم شهیدپرور و انقلابی آغاز شد.
با ورود پیکر به آستان مقدس امامزاده حسن(ع)، قرائت قرآن و مراسم مداحی برگزار و سپس پیکر مطهر به بهشت‌زهرا منتقل شد تا در قطعه۲۶ و در جوار همرزمان شهید خود به خاک سپرده شود.
شهید فغانی متولد ۲بهمن ماه سال۱۳۴۲ در تهران بود که در ۱۹بهمن‌ماه۱۳۶۱ در کانال کمیل و حنظله در منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی به فیض شهادت نائل آمد. پیکر شهید چندی پیش در عملیات تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح پیدا و از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شد. در این مدت والدین شهید با چشم‌انتظاری دیدار پیکر فرزند عزیزشان دیدار حق را لبیک گفته بودند.

تشییع شهید مدافع حرم  در منطقه ۱۵ برگزار شد
پیکر مطهر شهید مدافع حرم، امیرعلی محمدیان هم در این روز بر دوش صدها نفر از شهروندان قدرشناس ‌و مومن جنوب تهران تشییع شد. این مراسم با اقامه نماز توسط آیت‌الله صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران بر پیکر مطهر شهید مدافع حرم آغاز و سپس با مداحی و مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، به سمت شهرک مطهری و مسجد امام‌حسن مجتبی(ع) در شهرک بروجردی تشییع شد. پیکر شهید بر دوش جمعی از مسئولان لشکری و کشوری، خانواده معظم شهید و مردم ولایی به سمت بهشت‌زهرا بدرقه شد و در قطعه۵۰ گلزار شهدا آرام گرفت.
 شهید امیرعلی محمدیان متولد سال۱۳۷۴ و ساکن شهرک بروجردی بود که در دی‌ماه سال۹۴ در منطقه خان‌طومان سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر وی پس از ۶سال به میهن بازگشت و در گلزار شهدای بهشت‌زهرا آرام گرفت. پیش از این، مراسم وداع با پیکر این شهید در محوطه دبیرستان پسرانه شهید امیرعلی محمدیان که محل تحصیل آن شهید بود، انجام شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید