• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 30 بهمن 1400
کد مطلب : 154209
+
-

مثبت اقتصاد/ صادرات فولادسازان بزرگ از ۶میلیون تن گذشت

شرکت‌های بزرگ فولادی ایران موفق شدند از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه ۶میلیون‌ و۴۹هزار و ۵۱۹تن فولاد صادر کنند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱درصد بیشتر بود. تا پایان دی ماه فولاد خوزستان در صادرات فولاد پیشتاز بود و موفق به صدور یک‌میلیون‌و۵۱۰هزار و ۵۱۶تن محصول فولادی شد. فولاد مبارکه اصفهان با ۹۸۰هزار و۷۵۸تن، ذوب‌آهن اصفهان با ۹۳۷هزار و۹۰۶تن و فولاد کاوه جنوب با ۷۰۶هزار و۹۹۵تن بیلت فولادی در مکان‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

  تولید 40درصد بنزین و گازوئیل کشور با استاندارد یورو‌
بررسی میزان تولید و کیفیت بنزین و گازوئیل ایران نشان می‌دهد 40درصد از تولیدات ایران دارای استاندارد یورو است. تولید و عرضه فراورده‌های یورو موجب احتراق بهتر سوخت و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌شود. در 6ماه نخست سال1400 میزان تولید بنزین و گازوئیل یورو به‌ترتیب 34 و 41میلیون لیتر در روز بوده است. میزان میانگین تولید بنزین و گازوئیل در 6ماه نخست سال1400 به‌ترتیب 96 و 105میلیون لیتر در روز بوده است. در سال‌جاری 36درصد از بنزین و 40درصد از گازوئیل تولیدی در کشور با استاندارد یورو عرضه می‌شود.

  اولین «بازار آب» در خراسان رضوی آغاز به‌کار کرد
نخستین مرحله اجرایی طرح بازار آب در شهرستان خواف رونمایی شد. در مراسم رونمایی از نخستین بازار آب خراسان رضوی گزارشی از نحوه شکل‌گیری نخستین بانک و بازار آب و سامانه میرآب که به همت شرکت سپهر اندیشه طراحی شده در راستای اهداف طرح تعادل بخشی و تامین نیازهای آبی منطقه و حفظ معیشت کشاورزان توسط مدیر و طراح پروژه ارائه شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید