• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 30 بهمن 1400
کد مطلب : 154206
+
-

بازارها/ شکر با قیمت آزاد فراوان است

دبیر اتحادیه بنکداران موادغذایی با اشاره به افزایش قیمت شکر از ابتدای سال تاکنون گفت: شکر با قیمت آزاد در بازار به وفور یافت می‌شود ولی با نرخ مصوب محدود است. قاسمعلی حسنی گفت: ابتدای سال قیمت هر کیلو شکر صنف و صنعت 6.650تومان بود که در تیرماه به 11.500تومان، در شهریور به 12.500تومان و در بهمن به 13.500تومان رسید که برای صنف و صنعت با ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به حدود 14.500تومان می‌رسد. شکر از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

  چرا قزل‌آلا گران شد؟
دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران گفت: دلیل اصلی گرانی ماهی قزل‌آلا، افزایش قیمت غذای ماهی است. علی‌اکبر خدایی افزود: ماهی قزل‌آلا قاچاق نمی‌شود و دلیل اصلی این اتفاق خشکسالی، کمبود تولید و گرانی غذای ماهی است. قیمت ماهی قزل‌آلا نسبت به ۵ ماه پیش ۶٠ درصد گران و به‌طور‌کلی از سبد خانوار حذف شده است.

  بازگشت لوازم خانگی ایرانی به کشور با برند کره‌ای
مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت با اشاره به کیفیت خوب تولیدات لوازم خانگی داخلی گفت: محصول ایرانی به خارج از مرزها می‌رود و با برند خارجی یا کره‌ای دوباره به داخل کشور بر می‌گردد و مردم به تصور کالای خارجی آن را خریداری می‌کنند. محمد وصالی قمصری گفت: از سال ۹۷ تا سال ۹۹ با حمایت‌هایی که از صنعت لوازم خانگی شد، تولید ۸.۵ میلیون دستگاه در سال به ۱۵.۵ میلیون دستگاه رسید که به این ترتیب ۸۰ درصد افزایش تولید داشتیم.

  طلا و سکه در هفته پایانی بهمن 
هفته پایانی بهمن ماه با افزایش انس طلا در بازارهای جهانی قیمت طلا و سکه با تغییراتی همراه بود که در نهایت در پایان هفته با روند کاهشی روبه‌رو شد. پنجشنبه ۲۸‌بهمن شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه‌ بودیم. در این روز هر انس در بازارهای جهانی به قیمت ۱۸۹۱‌دلار عرضه شد، سکه طرح قدیم ۱۱‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار یک‌میلیون و ۲۰۵ هزارتومان و هر مثقال طلا ۵‌میلیون و ۲۱۶‌هزار‌تومان فروخته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید