• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
یکشنبه 24 بهمن 1400
کد مطلب : 153774
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/W63vx
+
-

افتتاح 200پروژه در سراسر پایتخت

با تکمیل زیرگذر شمال میدان آزادی، امکان حرکت بی‌خطر عابران‌پیاده در محدوده پرتصادف بزرگراه جناح فراهم شد

گزارش
افتتاح 200پروژه در سراسر پایتخت

محمد سرابی- خبرنگار

 دیروز 200پروژه کوچک و بزرگ در جای‌جای پایتخت به بهره‌برداری رسید؛ پروژه‌هایی که سال‌ها نیمه‌کاره بودند؛ ازجمله زیرگذر عابرپیاده جناح در حوالی میدان آزادی. ورودی خیابان جناح به میدان آزادی هم همیشه راهبندان است و هم محل تصادف خودرو‌ها با عابران‌پیاده. در سال‌های گذشته تعدادی از شهروندان به‌دلیل تصادف با خودروها در همین محل جان خود را از دست داده‌اند. پروژه ساخت زیرگذری که دسترسی دوطرف بزرگراه جناح را به هم ممکن می‌کند و یک خروجی هم در ایستگاه اتوبوس بی‌آر‌تی دارد، برای چند سال نیمه‌‌کاره مانده بود، اما روز گذشته با افتتاح زیرگذر جناح امکان رفت‌وآمد در شمال میدان آزادی بدون برخورد با خودرو‌ها فراهم شد. شهردار تهران در مراسم افتتاح این زیرگذر گفت: مفتخریم امروز بیش از ۲۰۰پروژه بزرگ‌ و کوچک در برخی مناطق افتتاح خواهد شد. درواقع افتتاح پروژه‌ها در مناطق ۱۵، ۱۸، ۱۹ و ۵ فقط به‌عنوان نمونه بود و باقی مناطق نیز پروژه‌هایشان را افتتاح خواهند کرد. برای هر یک از پروژه‌های متعددی که در مناطق مختلف شهر تهران افتتاح شد، اعتباری تعیین شده است؛ مثلا در منطقه۵ این اعتبار بالغ بر ۱۶۰میلیارد تومان بود. وی افزود: پروژه زیرگذر جناح در منطقه۵، بیش از ۴سال نیمه‌کاره رها شده بود؛ به واسطه نبودن همین زیرگذر، سال گذشته ۳هموطن‌مان جان خود را در حادثه تصادف از دست دادند. زاکانی با بیان اینکه امیدواریم پروژه‌های بزرگ عمرانی در شهر رونق گرفته و ماحصل آن آسایش و آرامش مردم باشد، گفت: گذشته از پروژه‌های عمرانی، پروژه‌های اجتماعی، معیشتی و اقتصادی، ایمنی و... نیز در دستور کار شهرداری است. شهردار پایتخت تأکید کرد: در حال جمع‌آوری پروژه‌های روی زمین‌مانده هستیم تا ابتدای سال آینده با جلب مشارکت مردم آنها را به نتیجه رسانده و موجبات امنیت و رونق را برای شهر و شهروندان فراهم آوریم. امیدواریم این اقدامات گامی‌ در جهت رضایت مردم باشد. وی با اشاره به بازدید از غرفه‌های زنان سرپرست خانوار توضیح داد: برای ما معیشت و اقتصاد مردم موضوعیت دارد. شهرداری تهران به‌دنبال حکمرانی واحد شهری است؛ بر همین اساس هم شهرداری نسبت به موضوعاتی که شهر و مردم درگیر آن هستند، ادای دین می‌کند؛ یکی از آنها نیز موضوع معیشت خانواده‌ها و کار و تلاش آنهاست. با توجه به این مسئله، ۱۱۴بوستان را در سطح شهر هدف‌گذاری کرده‌ایم که در آنها سازه‌هایی داشته باشیم که مابازای آن به افرادی که دستفروشی می‌کنند، صنایع‌دستی می‌فروشند و غرفه دارند به بهترین نحو ارائه خدمت کنیم تا آنها بتوانند داشته‌های خود را برای فروش به مردم ارائه دهند. در آیین افتتاح پروژه‌های امروز نیز ده‌ها غرفه برای زنان سرپرست خانوار درنظر گرفته شده بود.
زاکانی تأکید کرد: تا پایان سال هم، افتتاح ایستگاه مترو داریم و هم افتتاح سایر پروژه‌ها که امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم گام‌های مؤثری در جهت رفاه مردم شهر برداریم.

رفع نقاط حادثه‌خیز
ورود‌ی غربی زیرگذر جناح در محدوده پایانه غرب قرار گرفته است و مسافران می‌توانند با عبور از آن مستقیما به سمت دیگر بزرگراه جناح و پایانه تاکسیرانی آن بروند. در بخش دیگری از مراسم دیروز، شهردار منطقه۵  در رابطه با ویژگی‌ها و ضرورت تکمیل پروژه گفت: افتتاح زیرگذر محمدعلی جناح پیش‌تر در سال۹۴ انجام شده بود، اما پس از مدتی تعطیل شد؛ درحالی‌که سالی 2 یا 3 کشته تصادفات ناشی از تردد در این محدوده داشتیم که خوشبختانه با بهره‌برداری از این پروژه امیدواریم شاهد کاهش چنین حوادثی باشیم. همچنین ۷۰نقطه حادثه‌خیز در سطح منطقه رفع شد. احداث فاز اول دومین کارخانه نوآوری نیز تا چند روز آینده در سطح منطقه۵ انجام خواهد شد.احسان شریفی افزود: پساب شهرزیبا به‌زودی در نواحی ۲ و ۴ منطقه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سال آینده نیز تصفیه‌خانه کن به بهره‌برداری خواهد رسید. در مراسم افتتاح این زیرگذر که با اجرای سرود همراه بود، از خانواده شهید سیدجلال شرق‌آزادی قدردانی شد. به‌گفته مهدی نوروزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه5، عملیات عمرانی فاز اول زیرگذر جناح که ارتباط بین شرق و غرب بزرگراه را برقرار می‌کند پیش از این به پایان رسیده بود، اما مسافرانی که قصد ورود و خروج به ایستگاه بی‌آرتی در وسط این بزرگراه را داشتند باز هم باید از عرض خیابان عبور می‌کردند و زیرگذر در این شرایط کاربرد نداشت. اکنون با ایجاد دسترسی‌های لازم به هر 3‌نقطه، خط عابرپیاده محو شده و نحوه کار چراغ راهنمایی موجود در این محل هم به‌صورت چشمک‌زن درآمده است و دیگر کاربرد راهنمای عابرپیاده را ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید