• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 24 بهمن 1400
کد مطلب : 153727
+
-

هیچ استانی شهر آبی ندارد

حمیده پازوکی  - خبرنگار

 با افزایش آمار ابتلا به‌سویه اومیکرون و به تبع آن بالارفتن آمار بیماران کرونایی بستری، تعداد شهرهای قرمز با افزایشی ناگهانی به 247مورد رسید. براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت 112شهرستان در وضعیت نارنجی و 89شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و دیگر هیچ منطقه‌ای وضعیت آبی ندارد.
در میان استان‌ها، اردبیل تنها استانی است که هنوز شهر قرمز ندارد، اما خراسان رضوی با 20، مازندران 17، کرمان و اصفهان 16، فارس 14و آذربایجان شرقی با 13شهر بیشترین‎ شهرهای قرمز را به‌خود اختصاص داده‌اند.

بحران به بیمارستان‌ها نرسیده است
با آنکه پیش از این در تغییرات رنگ‌بندی کرونایی خراسان رضوی 10شهر قرمز داشت، اما اضافه‌شدن ناگهانی 10شهر دیگر به این فهرست خبر از وضعیت بحرانی شیوع کرونا در این استان دارد. هم‌اکنون 1082بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری و ۲۱۶نفر از آنان بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. در 10روز گذشته تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونا روند افزایشی داشته است، با این حال وضعیت تخت‌های بیمارستانی خراسان رضوی هنوز بحرانی نشده.
در مازندران هم 3شهر جدید قرمز کرونایی شده‌اند تا تعداد شهرهای قرمز این استان به 17مورد برسد، از شبانه‌روز گذشته تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از مرز هزار نفر عبور کرده و به 1042 نفر رسیده است. مجموع بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان پس از 5ماه چهار رقمی شده و از شبانه‌روز سرعت شیوع اومیکرون با بستری‌شدن ۱۰بیمار در هر ساعت شتاب بیشتری گرفته است.
هم‌اکنون در کرمان 424نفر، در اصفهان 1096نفر، در فارس 1124بیمار و در آذربایجان شرقی 721نفر بستری هستند؛ آماری که در حال افزایش است. دیگر استان‌ها نیز در حال پشت سر گذاشتن همین شیب تند هستند و آمار بیماران و مبتلایان در آنها هر روز افزایش می‎یابد.
  
به‌گفته سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روزانه بیش از ۴هزارنفر براثر کرونا در کشور بستری می‌شوند. بیش از ۶۰هزار نفر هم روزانه به‌صورت سرپایی به مراکز درمانی کشور مراجعه می‎کنند. در چنین شرایطی کاهش تخت‎های بیمارستانی دور از انتظار نیست و برای جلوگیری از این شرایط تنها راه‌حل پیش رو رعایت پروتکل‎ها برای بیمارنشدن است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید