• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 23 بهمن 1400
کد مطلب : 153663
+
-

6کشته در تصادف زنجیره‌ای 4خودرو

تصادف 4خودروی سواری در جاده خاش - زاهدان حادثه تلخی را رقم زد و به مرگ 6نفر منجر شد.
به‌گزارش همشهری، این حادثه شامگاه پنجشنبه در کیلومتر45 محور خاش به زاهدان در منطقه دجنگ اتفاق افتاد و در جریان آن دو خودروی پژو405، یک خودروی ‌ام‌وی‌ام و یک پراید به‌شدت با یکدیگر برخورد کردند. شدت این تصادف به حدی بود که سرنشینان این 4خودرو آسیب شدیدی دیده و تعدادی از آنها داخل خودروهای‌شان گرفتار شدند. دقایقی از حادثه می‌گذشت که گروه‌های امداد و نجات خود را به محل حادثه رساندند و معلوم شد چند نفر در این تصادف جان باخته‌اند.
جلال هاشمزهی، رئیس جمعیت هلال‌احمر خاش در این‌باره گفت: پنجشنبه شب به محض اطلاع از حادثه جاده‌ای محور خاش به زاهدان توسط مرکز ندای امداد، یک تیم چهار نفره از نجاتگران پایگاه شهید امیراعظم زادسر جمعیت هلال‌احمر شهرستان خاش به‌همراه ست نجات برای رهاسازی مصدومان و فوت‌شدگان به محل اعزام شد.
وی ادامه داد: عملیات رهاسازی حدود 2ساعت به طول انجامید و متأسفانه در این حادثه 6نفر جان خود را از دست دادند و ۷نفر نیز مصدوم شدند.
به‌گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خاش مصدومان این حادثه برای دریافت خدمات درمانی و رسیدگی بیشتر توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و اجساد متوفیان نیز پس از اتمام عملیات راهسازی تحویل نیروی انتظامی شد.
به‌گفته وی علت وقوع این حادثه از سوی پلیس در دست بررسی است.

پایان کابوس 10 ساله چوبه دار
مردی که 10سال قبل مرتکب جنایت شده بود درحالی‌که در یک قدمی چوبه دار قرار داشت از سوی اولیای دم بخشیده شد.
به‌گزارش همشهری، مجتبی قهرمانی، رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان با بیان جزئیات این پرونده گفت: خوشبختانه تلاش‌های چندین ساله و پیگیری‌های مستمر اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس از طریق برگزاری جلسات متعدد و ملاقات با اولیای دم، منجر به ایجاد مصالحه در این پرونده قصاص شد.
وی گذشت اولیای دم در این پرونده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره حضرات معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از تلاش‌ها و پیگیری‌های اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس در این خصوص قدردانی کرد.
رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان با تأکید بر اینکه شورا‌ی حل اختلاف نهادی مردمی و برآمده از بطن جامعه است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نتیجه تلاش‌های خوب اعضای شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس از ابتدای دی ماه سال‌جاری تاکنون ۸۵فقره پرونده منجر به مصالحه و آزادی ۱۴زندانی شده است که از این تعداد ۳مورد مربوط به ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قصاص است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید