• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 23 بهمن 1400
کد مطلب : 153657
+
-

مرگ کارگر جوان در ریزش چاه فاضلاب

داخلی
مرگ کارگر جوان در ریزش چاه فاضلاب

کارگر جوان که در حال حفر چاه فاضلاب بود به‌دلیل ریزش چاه، ساعت‌ها در آنجا گرفتار بود و با وجود تلاش آتش‌نشانان جانش را از دست داد.
به گزارش همشهری، تعدادی از کارگران پیش از ظهر روز پنجشنبه، مشغول حفر چاه و تونل‌های فاضلاب در محدوده میدان بهاران بودند. آنها چاه‌هایی به عمق 6متر حفر و تونلی بین این چاه‌ها حفر کرده بودند. عملیات حفاری در مراحل آخر خود قرار داشت و کارگران در حال حفر تونل ارتباطی چاه‌ها بودند که ناگهان تونل ریزش کرد. به‌دلیل سست بودن خاک منطقه، در چشم به هم زدنی چند کارگر زیر انبوهی از خاک گرفتار شدند.
لحظاتی از این حادثه می‌گذشت که ماجرا به شهرداری منطقه، ستاد مدیریت بحران و آتش‌نشانی گزارش شد و دقایقی بعد با حضور آتش‌نشانان عملیات نجات آغاز شد. پیش از رسیدن نیروهای امدادی و نجات، اغلب کارگران توانسته بودند خود را نجات دهند اما شواهد حاکی از آن بود که کارگری 20ساله زیر آوار مانده و جانش در خطر است. در این شرایط بود که عملیات آغاز شد.
سید جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره می‌گوید: این حادثه ساعت 11:56روز پنجشنبه به آتش‌نشانی گزارش شد و 3دقیقه بعد آتش‌نشانان 3ایستگاه به محل اعزام شدند. محل حادثه میدان بهاران، خیابان سجاد جنوبی بود. در کنار خیابان چندین حلقه چاه کنار هم و با فاصله‌های مشخص حفر شده بود. این حلقه‌های چاه کاربری انتقال و هدایت فاضلاب داشتند. آنطور که بررسی‌ها نشان می‌داد عمق چاه‌ها 6متر بود و انتهای چاه‌ها با تونل به یکدیگر متصل شده بودند.
ملکی در ادامه می‌گوید: زمانی که کارگران در حال کار بودند، حد فاصل بین 2 چاه که حدودا ٢٠ متر بود، به یکباره دچار ریزش شده و به‌گفته افراد حاضر در محل، یک نفر از کارگران زیر حجم زیادی از خاک گرفتار شده بود. با توجه به اینکه موقعیت دقیق این فرد مشخص نبود و خاک هم به‌شدت سست بود، آتش‌نشانان با حضور عوامل شهرداری و ستاد بحران، یک چاه دیگر حفر کردند و مشغول ادامه عملیات شدند تا به این فرد دسترسی پیدا کنند. آنطور که سخنگوی آتش‌نشانی می‌گوید: این عملیات ساعت‌ها ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام آتش‌نشانان توانستند به کارگر گرفتار شده دسترسی پیدا کنند. او ادامه می‌دهد: حوالی ساعت ١٩ همکارانم توانستند به کارگر حادثه دیده نزدیک شده و او را از زیر حجم زیاد خاک خارج کنند اما پس از آنکه امدادگران اورژانس او را معاینه کردند معلوم شد که جانش را از دست داده است. در همین حال به ‌دنبال مرگ این کارگر ماجرا به قاضی محمدرضا صاحب جمعی، پازپرس کشیک دادسرای امور جنایی تهران نیز گزارش شد و او دستور انجام تحقیقات اولیه در این‌باره را صادر کرد و پرونده را به دادسرا محل وقوع حادثه ارجاع داد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید