• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 23 بهمن 1400
کد مطلب : 153648
+
-

چه کسانی سهامدار سرخابی‌ها می‌شوند؟

رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌: تمام بازیکنان و سرمربیان ادوار تاریخ 2باشگاه استقلال و پرسپولیس، سهامدار می‌شوند

رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ خبر داد همزمان با عرضه سهام سرخابی‌ها به مردم بخشی از سهام این دو باشگاه به بازیکنان و سرمربیان ادوار تاریخ 2باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار خواهد شد. به‌گفته حسین قربان‌زاده، ارزش سهام این دو باشگاه در هفته جاری مشخص خواهد شد. به گزارش همشهری، همزمان با نزدیک شدن به موعد واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال در فرابورس خبرهای تازه‌ای از نحوه واگذاری سهام این دو باشگاه به گوش می‌رسد. تا اینجای کار قرار است ابتدا بخشی از سهام این دو باشگاه، یعنی 10 تا 20درصد آن، از طریق فرابورس به‌صورت خرد به عموم مردم واگذار شود. در مرحله بعد قرار است بقیه سهام به‌صورت بلوکی به سهامداران عمده فروخته شود تا نحوه مدیریت سرخابی‌ها نیز روشن شود. درحال حاضر تکلیف بخش اول واگذاری یعنی فروش سهام به عموم مردم به‌صورت خرد از طریق فرابورس مشخص است، اما در مورد فروش بلوکی سهام این دو باشگاه به سهامداران عمده هنوز تصمیمی گرفته نشده است. اطلاعات موجود نشان می‌دهد برای واگذاری بلوک مدیریتی، 2‌روش اصلی یعنی فروش به‌صورت تعاونی یا واگذاری بلوک‌های سهام این دو باشگاه به شرکت‌های همراه اول و ایرانسل مطرح است که هنوز درباره آن تصمیم نهایی گرفته نشده است.
 
واگذاری به بازیکنان و مربیان
حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ در توییتی اعلام کرد: تمام بازیکنان و سرمربیان ادوار تاریخ 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس سهامدار این دو باشگاه خواهند شد. او همچنین تأکید کرد: شمارش معکوس برای درج نماد سرخابی‌ها در فرابورس آغاز شده و این به‌معنای شروع فرایند اجرای قواعد حاکمیت شرکتی، انضباط مالی و شفافیت عملکردی در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس است.
به‌گزارش همشهری، مطابق قانون، سازمان خصوصی‌سازی‌ می‌تواند 5درصد از سهام هر شرکت را در قالب سهام ترجیحی به کارکنان همان شرکت واگذار کند. به‌نظر می‌رسد اشاره رئیس سازمان خصوصی در مورد واگذاری سهام این دو باشگاه به بازیکنانشان ناظر به همین قانون است.

قیمت‌گذاری 2باشگاه 
رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ همچنین با بیان اینکه ارزش‌گذاری سهام سرخابی‌ها در هفته جاری نهایی می‌شود، گفت: هیأت واگذاری پیگیر ارزش‌گذاری ۲باشگاه است. مراحل انجام این کارها تا پایان بهمن به پایان می‌رسد و در همان زمان یا هفته نخست اسفندماه سهام آنها در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد. او اشاره‌ای به ارزش تقریبی این دو باشگاه نکرد، اما برخی اطلاعات دریافتی همشهری نشان می‌دهد که باشگاه استقلال 1600 و پرسپولیس 1800میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است. به‌گفته قربان‌زاده، بعد از ارزش‌گذاری سهام، حداکثر تا اواسط سال آینده، بلوک مدیریتی این دو باشگاه هم واگذار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید