• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 23 بهمن 1400
کد مطلب : 153624
+
-

نمایندگان مجلس از انتشار حقوق مستثنا نشده‌اند

خبر مستثنا شدن حقوق نمایندگان از انتشار در یکی از روزنامه‌های صبح کشور، بازتاب زیادی را در پی داشت.
 براساس گزارش این روزنامه، نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق، علاوه بر خودشان، اعضای شورای نگهبان و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز از این قانون مستثنا کرده‌اند.
به گزارش همشهری، بر این اساس، روزنامه مدعی به نقل از یک عضو کمیسیون تلفیق نوشت: استدلال نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق این بوده که چون نمایندگان علاوه بر حقوق و مزایا، هزینه اداره دفاتر (هزینه‌های اجاره دفاتر و حقوق پرسنل)  را دریافت می‌کنند، ممکن است جمع کل پرداختی به آنها این تصور را پیش بیاورد که این ارقام همگی، حقوق و مزایای آنهاست؛ به همین جهت در رسانه‌ها و محافل عمومی این ارقام به مستمسکی برای اتهام‌زنی به نمایندگان تبدیل شده است.
 انتشار این خبر با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد و در مهم‌ترین این واکنش‌ها، یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه تأکید کرد در گزارش کمیسیون تلفیق چنین چیزی وجود ندارد. آنطور که مجتبی رضاخواه، عضو کمیسیون تلفیق بودجه و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود نوشته است، طرح چنین موضوعی از اساس غیرواقعی بوده است: در برخی خبرها آمده بود که نمایندگان مجلس خود را از انتشار حقوق مستثنا کرده‌اند، ولی در گزارش کمیسیون تلفیق مجلس چنین چیزی وجود ندارد. وی افزوده است: رئیس کمیسیون تلفیق نیز در جلسه نهایی کمیسیون اعلام کرد که در گزارش تلفیق چنین چیزی وجود ندارد.
 از سوی دیگر، جعفر قادری، عضو دیگر کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس هم تأکید کرده است که کمیسیون تلفیق نمایندگان مجلس را از ثبت حقوق و مزایا در سامانه پاکنا مستثنا نکرده است و چنین مصوبه‌ای نداشته‌ایم. وی در ادامه عنوان کرده است: اینکه نمایندگان مجلس خودشان، اعضای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام را از انتشار حقوق مستثنا کرده‌اند، صحت ندارد. براساس ماده 29قانون ششم توسعه، دولت از سال 1396مکلف شده تمامی پرداختی‌ها به مقامات، رؤسا و مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی به‌ جز وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی ایران را در سامانه‌ای ثبت کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید