• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 20 بهمن 1400
کد مطلب : 153426
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/PN362
+
-

خبر های کوتاه /بزرگداشت احمدرضا معتمدی


بزرگداشت «احمدرضا معتمدی» فیلمساز، استاد دانشگاه و نظریه‌پرداز سینما در چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد. براساس این خبر، این برنامه بزرگداشت در مراسم اختتامیه جشنواره چهلم برپا می‌شود.

فرهادی به اسکار نرسید 



درحالی‌که پیش‌تر اغلب پیش‌بینی‌ها از انتخاب فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی به‌عنوان یکی از امیدهای اصلی جایزه اسکار در رشته بهترین فیلم بین‌المللی و حتی بهترین کارگردانی حکایت داشت، پس از اعلام اسامی نامزدهای نودوچهارمین دوره اسکار مشخص شد این فیلم به‌عنوان یکی از نامزدهای اسکار2022 انتخاب نشده است. در غیاب فیلم اصغر فرهادی از ایران، «ماشین من را بران» کاندیدای سینمای ژاپن که اقتباسی سینمایی از یکی از آثار هاروکی موراکامی است، از هم‌اکنون به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی دریافت جایزه اسکار در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین فیلم بین‌المللی مطرح شده است.

 2 اجرا به یاد سردار سلیمانی

2اجرای صحنه‌ای در قالب سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر تقدیم به شهید سردار حاج قاسم سلیمانی خواهد شد. همچنین اجراهای ارکستر صداوسیما و نوای سیمره به سردار دلها تقدیم خواهد شد. ارکستر صداوسیما به رهبری آرش امینی، روز جمعه ۲۲بهمن‌ماه ساعت18:30 در تالار وحدت به صحنه می رود و 2 قطعه شامل پوئم سمفونی سرباز و اروند را اجرا خواهد کرد. همچنین گروه نوای سیمره به سرپرستی مهران غضنفری از لرستان نیز روز شنبه ۲۳بهمن ماه ساعت18:30 اجرای خود را تقدیم به سردار دلها خواهد کرد.

جدول جشنواره موسیقی 

جدول نشست‌های بخش پژوهش سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد. این نشست‌ها به‌مدت 4 روز به میزبانی خانه هنرمندان ایران در سالن استاد امیرخانی از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار و طی آنها هنرمندان موسیقی و کارشناسان پیرامون موضوعات جدول به بحث و تبادل‌نظر خواهند پرداخت. اولین روز از این نشست‌ها جمعه، ۲۲بهمن‌ماه خواهد بود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید