• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 19 بهمن 1400
کد مطلب : 153356
+
-

بازارها/ گرانی گوشت منطقی نیست

رئیس شورای تامین دام گفت: بازار با مازاد دام سبک و سنگین مواجه است، بنابراین هیچ افزایش قیمتی در گوشت قرمز منطقی نیست. هر کیلوگرم لاشه گوسفندی در عمده‌فروشی ۱۲۲هزار تومان و گوساله ۱۰۸هزارتومان است و در قصابی‌ها گوشت گوسفندی۱۴۰ و گوساله ۱۳۵هزار تومان باید به فروش برسد.

  واردات یک میلیون تن روغن خام از ابتدای سال
به گزارش روابط‌عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و 150هزار تن روغن خام از طریق بنادر وارد و تخلیه شده و برای حفظ ذخایر استراتژیک در مخازن روغن نگهداری می‌شود.

  نمره کیفیت انواع نان سنتی 
رئیس مرکز پژوهش‌های غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در 10ماه سال‌جاری 9796نمونه انواع نان سنتی مورد بررسی قرار گرفت. متوسط کیفیت این نوع نان‌ها 86.1درصد گزارش شده که در محدوده کیفیت خوب قرار دارد. میانگین کیفیت نان سنگک ۸۸ درصد، نان بربری ۸۸، نان تافتون ۸۲ و نان لواش 87درصد گزارش شده است.

  ذخیره 17هزار تن مرغ منجمد 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: قیمت مرغ در سطح بازار با توجه به ذخایر ۱۷هزار تنی در استان و توزیع روزانه بیش از ۱۲۰۰تنی به ثبات نسبی رسیده است. پیش‌بینی می‌شود، این ثبات با تمهیدات اتخاذ شده ازجمله افزایش ۲۰درصدی جوجه‌ریزی نسبت به وضع مشابه پارسال تداوم داشته باشد.

  افزایش متوسط قیمت جهانی برنج
به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران، هر تن برنج هندی بین ۳۴۵تا۳۲۹ دلار و هر تن برنج تایلندی ۴۱۴دلار است و محصول پاکستان نیز هر تن از ۳۵۲دلار به ۳۵۵دلار رسیده است. پیش‌بینی‌ها روند قیمتی در جهان را افزایشی اعلام کرده است.

  مشکل کیوی و موز حل می‌شود
وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این پرسش که آیا واردات موز از هند به دلیل توقف صادرات کیوی به این کشور انجام خواهد شد، اظهار داشت: ما با طرف هندی وارد مذاکره شده‌ایم و به زودی مشکل صادرات کیوی به این کشور را حل خواهیم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید