• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 19 بهمن 1400
کد مطلب : 153332
+
-

تأکید رئیس‌جمهور بر هم‌افزایی دستگاه‌های اطلاعاتی

دولت
تأکید رئیس‌جمهور بر هم‌افزایی دستگاه‌های اطلاعاتی

نخستین همایش اطلاعاتی سه‌جانبه وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی، با حضور رئیس‌جمهور، رؤسای 3دستگاه در مرکز و استان‌ها و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری به میزبانی وزارت اطلاعات برگزار شد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور در این همایش گفت: باید بساط مافیای قاچاق و مافیای واردات با هم‌افزایی دستگاه‌های اطلاعاتی برچیده شود. سیدابراهیم رئیسی با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی و همفکری دستگاه‌های اطلاعاتی برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان ‌افزود: نیروهای اطلاعاتی، «دیده‌بان‌های امین کشور» هستند، اما صرف هشدار دادن آنها کافی نیست و باید از بروز فتنه و حوادث، پیشگیری شود.
رئیس‌جمهور همچنین در تبیین اولویت‌های دستگاه‌های اطلاعاتی کشور گفت: «جلوگیری از نفوذ»، «برخورد با سرشبکه‌های فساد» و «از بین بردن مافیای قاچاق» اولویت این دستگاه‌هاست. وی با تأکید بر اینکه دشمن به‌دنبال تغییر نظام محاسباتی مدیران است، ادامه داد: متأسفانه در مقاطعی از سال‌های پس از انقلاب، دشمن موفق شد در برخی از مدیران ما، این تغییر نظام محاسباتی را به‌وجود آورد و موجب شود نگاه آنها از «رهبری و مردم» فاصله بگیرد.
رئیسی چرخش نگاه مدیران از «ما می‌توانیم» به «ما نمی‌توانیم» را یکی از اهداف عملیاتی جریان نفوذ در کشور عنوان و با خطاب قراردادن مدیران دستگاه‌های اطلاعاتی تأکید کرد: مراقبت کنید مسئولان کشور، از ارزش‌های اسلامی و از مردم فاصله نگیرند.
رئیس‌جمهور گفت:‌ وزارت اطلاعات باید همیشه چهره انقلابی داشته باشد، انقلابی بماند و در مصادر امر، عناصر انقلابی به‌کار گرفته شوند. وی با تأکید بر اهمیت جایگاه «حراست» و «گزینش» در ارتقای کارآمدی اداره‌ها و دستگاه‌های مختلف گفت: گزینش‌ها و حراست‌ها در کشور نه افراط کنند و نه تفریط و مراقب باشند به کسی ظلم نشود، اما حتما افراد کارآمد و دارای صلاحیت، در مناصب به‌کار گرفته شوند. رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ مدیران با کمک نهادهای اطلاعاتی و نظارتی، اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی را از عوامل نارضایتی مردم از قبیل «رشوه، فساد و کم‌کاری» پاکسازی کنند. رئیس‌جمهور همچنین ضمن قدردانی از تلاش‌های اثرگذار دستگاه‌های اطلاعاتی در حوزه‌های مختلف، با گلایه از ناکافی بودن اقدام‌های انجام شده در مبارزه با قاچاق سازمان‌یافته کالا باوجود تأکیدهای مکرر مقام‌معظم‌رهبری، اضافه‌ کرد: باید بساط مافیای قاچاق و مافیای واردات با هم‌افزایی دستگاه‌های اطلاعاتی برچیده شود. کشف و برخورد با شبکه‌های فساد اقتصادی، مردم را شادمان و امیدوار می‌کند.

رژیم صهیونیستی 80سالگی خود را نمی‌بیند
اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات و رئیس شورای هماهنگی اطلاعات نیز دراین همایش بر اهمیت و توسعه همدلی و همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی تأکید و ابراز امیدواری کرد این حرکت که خواسته مقام‌معظم رهبری است، تداوم یابد. حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه نیز دراین همایش گفت: مردم چهل‌وسومین بهار آزادی را در شرایطی جشن می‌گیرند که افول هژمونی آمریکا را شاهد هستیم و برآورد برخی سیاستمداران و تحلیلگران حتی اسرائیلی‌ این است که رژیم صهیونیستی 80سالگی خود را نخواهد دید. وی عنوان‌ کرد: دشمن همه‌ تلاش خود را در انجام خرابکاری‌ها در داخل کشور در دستور کار قرار داده که انسجام دستگاه‌های اطلاعاتی در دوره جدید، اشراف اطلاعاتی و مقابله با سرویس‌ها و عناصر آنها را افزایش خواهد داد. تاکنون 74سال از اعلام تأسیس این رژیم جعلی گذشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید