• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 17 بهمن 1400
کد مطلب : 153094
+
-

7 وسیله‌ای که هیچ‌وقت فکر نمی‌کردید می‌توانید در ماشین ظرفشویی بشویید

ترفند
7 وسیله‌ای که هیچ‌وقت فکر نمی‌کردید می‌توانید در ماشین ظرفشویی بشویید

شقایق عرفی‌نژاد

مطمئنیم که تا به حال این وسایل را در ماشین ظرفشویی نینداخته‌اید:
اسباب‌بازی‌های پلاستیکی کوچک - میکروب‌ها برای ماه‌ها روی اسباب‌بازی‌های کودکان شما می‌مانند. اما می‌توانید آنها را با گذاشتن در طبقه بالایی ماشین ظرفشویی ضدعفونی کنید.
دمپایی ابری - دمپایی ابری کثیف را در طبقه بالایی ماشین ظرفشویی بگذارید و با فشار آب بالا بشویید.
برس مو - براساس تحقیقات دانشگاه آریزونا، برس شما می‌تواند محل تجمع نزدیک به ۳۵۰۰ باکتری باشد. موها را از داخل برس بیرون بکشید و در طبقه مخصوص ظروف نقره‌ای ماشین ظرفشویی بگذارید و بشویید. به یاد داشته باشید فقط برس‌های پلاستیکی یا شانه را در ماشین بگذارید. برس‌های چوبی با این کار خراب می‌شوند.
طبقه‌های یخچال - دیدن لکه‌های مواد غذایی روی طبقه‌های یخچال منظره زشتی است و بهداشتی هم نیست. به‌جای آنکه این طبقه‌ها را خودتان بشویید، می‌توانید آنها را همراه ظرف‌های دیگر داخل ماشین ظرفشویی بگذارید.
دستگیره‌های اجاق‌گاز - این احتمالا آخرین چیزی در آشپزخانه است که به‌نظرتان می‌رسد بشویید. ولی این دستگیره‌ها می‌توانند به‌سرعت کثیف شوند. اگر قابل کندن هستند، آنها را بیرون بیاورید و در طبقه مخصوص ظروف نقره در ماشین بگذارید.
ناخن‌گیر و موچین - بیشتر لوازم آرایشی و بهداشتی مثل ناخن‌گیر و موچین قابل قرار دادن در ماشین ظرفشویی هستند. حتی می‌توانید برس‌های آرایشی پلاستیکی را در ماشین ظرفشویی بگذارید.
اسکاچ و اسفنج ظرفشویی - هر از گاهی قرار دادن اسفنج‌ها در داغ‌ترین درجه ماشین ظرفشویی شما، می‌تواند ۹۹.۹ درصد میکروب‌ها را از بین ببرد. از آنجا که اسفنج‌ها می‌توانند ۱۰ میلیون باکتری در هر اینچ مربع را در خود جای دهند، قطعا ارزش شست‌وشو را دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید