• پنج شنبه 3 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 15 ذی القعده 1445
  • 2024 May 23
یکشنبه 17 بهمن 1400
کد مطلب : 153037
+
-

900هزار قربانی کرونایی در آمریکا

آمریکا
900هزار قربانی کرونایی در آمریکا

آمریکا همچنان با بیش از 70میلیون‌و500هزار نفر مبتلا و بیش از 900هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کرونا قرار دارد.
آخرین داده‌های جمع‌آوری شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز حاکی از آن است که در کمتر از 2ماه گذشته، بیش از 100هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. این افزایش چشمگیر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا همزمان با شیوع اومیکرون سویه بسیار مسری آن و افزایش شمار بستری‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی رخ داده است.
با این حال، به‌رغم شیوع سویه اومیکرون، شمار مرگ‌ومیر روزانه ناشی از کرونا در آمریکا همچون دیگر کشورها رو به کاهش گذاشته است. یک‌ماه پیش آمریکا با روزانه یک‌میلیون نفر رکورددار تعداد مبتلایان به کرونا بود که این رقم بی‌سابقه‌ترین آمار ثبت شده مبتلایان از زمان آغاز شیوع این ویروس در آمریکاست، اما اکنون این روند رو به کاهش گذاشته و به روزانه 318هزار مبتلا رسیده است. آمار مرگ‌و‌میر اما در وضعیت بدی قرار دارد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فقط در 2هفته گذشته، نرخ مرگ‌ومیر مبتلایان کرونا در آمریکا به رقم هشدارآمیز ۳۰درصد رسیده است؛ به این معنا که روزانه به‌طور میانگین بیش از ۲هزارو600 آمریکایی قربانی این بیماری عفونی می‌شوند. براساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، شمار جان‌باختگان کرونا در آمریکا در 2سال گذشته از جمعیت برخی شهرهای این کشور ازجمله ایندیاناپولیس و سانفرانسیسکو بیشتر شده است. از نظر سرانه مرگ‌ومیر ناشی از کرونا، آمریکا در میان 7کشور ثروتمند جهان بدترین آمار یک سال گذشته را داشته است. کارشناسان بهداشت می‌گویند که اکثر موارد مرگ‌ومیر مربوط به افرادی است که واکسن نزده بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید