• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 16 بهمن 1400
کد مطلب : 153003
+
-

گرینویچ/پنتاگون یک مرغ را دستگیر کرد


ویرجینیا:‌ پنتاگون (مقر فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا) پس از اینکه به رفت‌وآمد یک مرغ در مقابل منطقه محافظت شده ساختمانش مشکوک شد، این مرغ را به ظن ماموریت جاسوسی یا ترور دستگیر کرد و این حرکت دستمایه رسانه‌های آمریکا شد. برای نمونه یو ‌اس ‌ای ‌تو دی در این‌باره نوشت:‌ چلسی جونز، سخنگوی پنتاگون به خبرنگار‌ها گفته است که نمی‌تواند محل اختفای این مرغ را فاش کند، فقط می‌تواند فاش کند که این مرغ در محل یک ایست ‌بازرسی پیدا شده است. این مرغ که به سرعت به هنی‌پنی، نام یکی از پرنده‌های داستان «آسمان در حال سقوط است» مشهور شد حالا تحت حمایت مدافعان حقوق حیوانات است و آنها مدام جویای خبر سلامتی‌اش هستند. ماجرای این مرغ در برخی رسانه ها از این جهت هم برجسته شده است که در حادثه 11سپتامبر پنتاگون نتوانست حملات انتحاری را رهگیری کند و شیئی به بزرگی یک هواپیمای مسافربری با ساختمان پنتاگون برخورد کرد.

درخواست قهرمان عینکی

کالیفرنیا:‌ کارگردان انیمیشن انکانتو که میان فارسی‌زبان‌ها به افسون هم معروف است درباره نامه دختری بریتانیایی به شرکت والت‌دیزنی و درخواست او برای خلق شخصیتی عینکی در انیمیشن‌ها توییت کرد. به گزارش ای‌بی‌سی، این دختربچه هنگامی که 9ساله بود با ارسال این نامه از مدیران و کارگردان‌های این شرکت خواسته بود تا یکی از قهرمان‌های انیمیشن‌ها را طوری طراحی کنند که عینکی باشد، زیرا او تنها عضو خانواده است که عینک می‌زند و این موضوع آزارش می‌دهد. جرد بوش کارگردان این انیمیشن با این هدف که نباید آرزو‌ها را بسیار دور تلقی کرد طی این توییت به برآورده شدن آرزوی این دختر بریتانیایی با ساخته شده انیمیشن الکانتو اشاره می‌کند.

رونق کلیسای متاورس

ویرجینیا: سال2016 میلادی و هنگامی که یک کشیش علاقه‌‌مند به فضای مجازی نخستین کلیسای واقعیت مجازی VR را ساخت کسی فکرش را هم نمی‌کرد چندی بعد با تاخت و تاز ویروسی به نام کووید-19 این کلیسا رونق بگیرد و پیروانش روزبه‌روز بیشتر شوند.
به گزارش فاکس، اما این کلیسا اکنون در دنیای واقعیت مجازی موسوم به« متاورس» در کنار فروشگاه‌ها، کوچه‌ها‌ و خیابان‌ها پذیرای پیروانش است. یکی از پیروان این کلیسای واقعیت مجازی می‌گوید: ساختن کلیسای متاورس اشتراک‌های زیادی با دنیای واقعی دارد. بنابراین  اگر درعبادتگاه، معنویتی وجود دارد در این فضای سه‌بعدی هم می‌توان درباره آن با همراهانت صحبت کنی و به عبادت بپردازی.
 به گزارش فاکس‌، با شیوع کرونا افرادی که در شرایط قرنطینه و یا برای احتیاط نمی‌توانند به کلیسا بروند، از فضای واقعیت افزوده برای عبادت بهره می‌برند و همین موضوع باعث افزایش شمار آنها در عبادتگاه‌های واقعیت مجازی شده است. پس از این رویداد کاربرهای فضای مجازی با دین های متفاوت برای ساخت عبادتگاه در متاورس ابراز علاقه کرده‌اند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید