• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 16 بهمن 1400
کد مطلب : 152991
+
-

خبرهای کوتاه/ جدیت امارات در گسترش روابط با ایران

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اماراتی خود، حضور رژیم‌صهیونیستی در منطقه را تهدیدی برای کل کشورها و منطقه دانست و اظهار کرد: باید تلاش کرد تا عوامل بحران‌آفرین نتوانند در منطقه جای‌پا پیدا کنند. به‌گزارش ایرنا، عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان نیز عنوان کرد: دولت امارات بر گسترش روابط خود با ایران جدی است و استمرار گفت‌وگوهای دوجانبه را در زمینه‌های مختلف ضروری می‌داند.

    نامه ۲۰۰صفحه‌ای منتسب به جلیلی «خیالی» است
عضو دفتر سعید جلیلی، نامه ۲۰۰صفحه‌ای منتسب به عضو شورای‌عالی امنیت‌ملی را «خیالی» خواند و با تعبیر «خبرسازی‌های سازمان‌یافته» آن را تکذیب کرد. به‌گزارش فارس، عباس رنجبر در رشته‌توییتی دیگر از یک گزارش ۱۳۶صفحه‌ای خبر داده که کارگروه سیاست‌خارجی دولت‌سایه در مرداد۱۴۰۰ و برای ثبت در تاریخ ‌سیاسی کشور، آن ‌را تهیه کرده ‌است.

    برگزاری کمیسیون‌های مشترک ایران و همسایگان
مدیرکل خلیج‌فارس وزارت امور خارجه گفت: در ماه‌های پیش‌رو، کمیسیون‌های مشترک میان ایران و همسایگان برگزار خواهد شد. به‌گزارش ایرنا، علیرضا عنایتی افزود: پرداختن به محیط پیرامونی و ارتباط با همسایگان در دولت سیزدهم به‌عنوان یک اولویت بوده و در این چارچوب در همه بیانات و اظهارات مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه رئیس‌جمهور در ملاقات‌ها، مصاحبه‌ها و مذاکرات، به‌عنوان یک اصل اساسی مطرح است.

این خبر را به اشتراک بگذارید