• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 14 بهمن 1400
کد مطلب : 152878
+
-

274 ایرانی، قربانی گروهک تروریستی «حرکه‌النضال»

در سومین جلسه محاکمه سرکرده گروهک تروریستی حرکه‌النضال (الاحوازیه) جزئیات تازه‌ای از جنایات و ارتباط این گروه با سرویس اطلاعاتی عربستان و سران این کشور فاش شد.
به گزارش همشهری، صبح دیروز سومین جلسه محاکمه حبیب فرج‌الله چعب ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی حرکه‌النضال در شعبه۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد و مانند 2جلسه قبل به بیان کیفرخواست از سوی نماینده دادستان گذشت. وزیری، نماینده دادستان اتهام متهم را افساد فی‌الارض از طریق تشکیل، اداره و سرکردگی گروهکی به نام حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز و طراحی و اجرای عملیات تروریستی و تخریب اموال عمومی که از طریق عملیات‌های گوناگون آنها انجام شده، عنوان کرد و ادامه داد: سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی همه‌ساله با عناصر گروهک تروریستی حرکه‌النضال دیداری ترتیب می‌داده و عناصر این گروهک تروریستی در قالب پوشش حج به عربستان می‌رفتند تا نقشه‌هایی که توسط سرویس اطلاعاتی سعودی به آنها دیکته می‌شد را اجرا کنند. در ادامه جلسه دادگاه تصاویری به نمایش درآمد که از دیدار برخی از اعضای گروهک تروریستی با مقامات سعودی حکایت داشت. از جمله دیدار یعقوب نیسی، سخنگوی این گروهک  با پادشاه عربستان سعودی.  نیسی صریحا اقدام تروریستی ۳۱شهریور۹۷ علیه نیرو‌های مسلح در اهواز که به شهادت ۲۵نفر از هموطنان بی‌گناهمان انجامید را توسط این گروهک تروریستی بر عهده گرفته بود. نماینده دادستان به ارتباط این گروهک با موساد از طریق فردی به نام منال مسلمی که یک فرد یهودی و تبعه تونس است  اشاره کرد و ادامه داد: تمامی ملاقات‌های این گروهک تروریستی با سرویس اطلاعاتی موساد توسط این فرد انجام می‌شده است.
نماینده دادستان افزود: براساس اقاریر متهم، وی در سال۲۰۱۲ یک رایانه رمزنگاری‌شده از کشور عربستان سعودی تحویل گرفته تا اطلاعات به‌دست آمده را به‌صورت رمز به سرویس اطلاعاتی این کشور ارائه دهد؛ اطلاعات نظامی پادگان‌های سپاه در خوزستان، اطلاعات مراکز نظامی کشور و جمع‌آوری اخبار شخصیت‌های اهوازی که در خارج از کشور حضور دارند.
نماینده دادستان با بیان اینکه متهم اقرار کرده که اقدامات تروریستی این گروهک با هدف ضربه‌زدن به اقتصاد کشور و انجام بمب‌گذاری در لوله‌های نفت و حمله به مراکز حساس نظامی و امنیتی بوده است، گفت: چندین بمب‌گذاری در سال 84 در خوزستان، ازجمله اقدامات این گروه تروریستی بوده و اقدامات تروریستی این گروهک منجر به شهادت و مجروح شدن ۲۷۴نفر از شهروندان ایرانی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید