• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 13 بهمن 1400
کد مطلب : 152789
+
-

24سال؛ میانگین سن اعتیاد

اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با اشاره به این موضوع که میانگین سن اعتیاد در دنیا، 19سال است، گفت: «این میانگین در ایران، ۲۴سال و چندماه است. همچنین نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت فعال کشور، ۵درصد است و این نرخ در دنیا بالای ۷درصد است، اگرچه وجود یک معتاد هم در ایران زینبده نیست ولی اگر اقدامات جمهوری اسلامی ایران نبود، وضعیت بدی را شاهد بودیم.»
براساس گفته مومنی نرخ شیوع اعتیاد در حوزه دانش‌آموزی  ۲درصد است: «این نرخ در آمریکا، ۱۷درصد و در برخی کشورها نیز ۲۰درصد است که رقم بالایی است. در دنیا سالانه، ۵۰۰هزار نفر از این معتادان فوت می‌کنند که ۸۶هزار نفر صرفا از آن آمریکا هستند، در جمهوری اسلامی ایران نیز حدود ۴هزار نفر بر اثر مصرف موادمخدر در سال فوت می‌کنند که البته می‌دانیم این عدد در کشورمان رقم بالایی است.»
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر معتقد است که برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی مصرف بعضی از انواع موادمخدر را قانونی کردند و سازمان ملل از این کشورها انتقاد و عنوان کرده که این امر، باعث افزایش تولید و مصرف موادمخدر شده است. به‌گونه‌ای که طبق گزارش سازمان ملل، جمعیت معتادان در آمریکا بعد از ۵سال، به ۱۴۰درصد افزایش یافته است.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید