• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 13 بهمن 1400
کد مطلب : 152784
+
-

خبر/کلاهبرداری یک زن از 118 استاد

زنی که در پوشش تعاونی مسکن از 118استاد دانشگاه در تهران 13میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد. به گزارش همشهری، این زن مدتی قبل و با شکایت شاکیان در یکی از دادسراهای تهران تحت تعقیب پلیس پایتخت قرار گرفت و با شناسایی مخفیگاهش در حوالی خیابان کمیل، دستگیر شد. پس از دستگیری متهم معلوم شد که وی در سال 1392تحت پوشش تعاونی مسکن خصوصی مختص استادان دانشگاه، اقدام به ثبت‌نام و عضو‌گیری کرده و پس از دریافت مبلغ اولیه از ثبت‌نام‌کنندگان متواری و زندگی مخفیانه‌ای داشته است. به‌گفته سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران، 118نفر که فریب متهم را خورده بودند سرمایه‌ خود را در اختیار وی قرار داده بودند که کارشناسان، ارزش ریالی کلاهبرداری انجام شده توسط متهم را 13میلیارد تومان محاسبه کرده‌اند. به‌گفته وی متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.

قاچاق ظروف آشپزخانه با آمبولانس 
مردی که با استفاده از آمبولانس خصوصی اقدام به قاچاق ظروف آشپزخانه می‌کرد توسط پلیس شهرری دستگیر شد.
به گزارش همشهری، چند روز پیش گزارشی در اختیار مأموران کلانتری 170کهریزک قرار گرفت که از فعالیت یک قاچاقچی ظروف آشپزخانه حکایت داشت. این گزارش نشان می‌داد که یک قاچاقچی حرفه‌ای برای اینکه پلیس به او مشکوک نشود کالای قاچاق را در آمبولانس خصوصی که متعلق به‌خودش بود جاسازی کرده و اقدام به قاچاق آنها می‌کند. ماموران در ادامه تحقیقات جزئیات بیشتری از فعالیت مرد قاچاقچی به‌دست آوردند. آنها دریافتند که وی با شناسایی صاحبان محموله‌های قاچاق در جاده قدیم قم-تهران به سراغ آنها رفته و در ازای انتقال محموله‌ها به مقصد مبالغ هنگفتی از این افراد دریافت کرده و برای اینکه پلیس به او مشکوک نشود، محموله‌ها را با آمبولانس به مقصد قاچاق می‌کند. با این اطلاعات تحقیقات برای دستگیری این مرد آغاز شد و مأموران موفق شدند وی را هنگام انتقال یک محموله قاچاق دستگیر کنند.
به‌گفته سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرری، با دستگیری این مرد، مقدار زیادی ظروف آشپزخانه قاچاق که در آمبولانس وی جاسازی شده بود کشف شد که ارزش آن دست‌کم 250میلیون تومان است. با کشف این محموله، متهم بازداشت شد و پرونده‌اش در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید