• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 13 بهمن 1400
کد مطلب : 152765
+
-

افزایش ظرفیت مهارت‌آموزی معتادان متجاهر

طی چند روز گذشته تعدادی از اهالی محله حکیمیه در شرق تهران نسبت به جانمایی برای احداث مرکز جمع‌آوری معتادان متجاهر تجمعی اعتراضی داشتند. این در حالی است که مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به همشهری اعلام کرد، قرار نیست در این نقطه مرکزی برای جمع‌‌آوری و نگهداری از معتادان متجاهر، گرمخانه، سامانسرا یا مددسرایی احداث شود.
احمد احمدی صدری‌ با بیان اینکه شهروندان نگران نباشند، به همشهری گفت: «در واقع ساختمان موجود پس از تکمیل و تجهیز به مرکز توانمند‌سازی‌ کودکان کار و مرکز آموزشی معتادان متجاهر جامعه با 1200نفر ظرفیت تبدیل می‌شود. فرق این مرکز با گرمخانه‌ها در این است که افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب برای دریافت خدمات رفاهی مراجعه می‌کنند درحالی‌که در مراکز توانمندسازی براساس ماده‌16، معتادان متجاهر، مجرمان مهجوری هستند که باید در محیط بسته در بازه زمانی حداقل 6 تا 9ماه با شیوه تربیتی و مهارتی بازتوانی شوند.»
او به افتتاح 2مرکز طراوت و شهید زیادیان در روز گذشته اشاره کرد و گفت: «مرکز طراوت و شهید زیادیان با مشارکت شهرداری و سپاه پاسدران با هدف افزایش ظرفیت مهارت‌آموزی به معتادان متجاهر در پایتخت راه‌اندازی شده است. شهرداری تهران در راستای اهداف قرارگاه اجتماعی و طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر، تعاملاتی را با سپاه پاسداران در برنامه دارد.»
صدری افزود: «پیش‌بینی ما درباره بانوان معتاد متجاهر تهران بین 800 تا هزار نفر است. مرکز طراوت با ظرفیت400نفر و مرکز شفق با ظرفیت 600نفر برای بانوان، شنبه آینده افتتاح خواهد شد.
همچنین افتتاح مرکز شهید زیادیان برای آقایان با ظرفیت 1200نفر است که با اقدامات عمرانی و تجهیز سوله‌ها انتظار می‌رود ظرفیت آن به 5هزار نفر نیز برسد.» به‌گفته او قرار است شهرداری تهران هفته آینده 3مرکز دیگر در شرق تهران حوالی خاوران برای معتادان متجاهر بالای 65سال، زیر 18سال و معتادان متجاهر زخم‌باز را به بهره‌برداری برساند.

این خبر را به اشتراک بگذارید