• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 13 بهمن 1400
کد مطلب : 152755
+
-

تجدید میثاق مردم با امام ره در‌جشن ملی1400

آحاد مردم دیروز با حضور در ویژه‌برنامه‌های سالروز ورود امام‌خمینی ره به میهن، بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید بیعت کردند

دهه فجر
تجدید میثاق مردم با امام ره در‌جشن ملی1400

ویژه‌برنامه‌های سالروز ورود امام‌خمینی(ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر، دیروز با حضور چشمگیر قشرهای مختلف جامعه در جوار مرقد بنیانگذار انقلاب‌اسلامی برگزار شد و آحاد مردم با حضور در این مراسم، بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید بیعت کردند.
به گزارش همشهری، گلباران جایگاه جلوس امام‌خمینی(ره) در سخنرانی ۱۲بهمن‌ماه سال۱۳۵۷ در بهشت‌زهرا(س) ازجمله برنامه‌های تدارک دیده‌شده همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن بود که با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برگزار شد.
در این مراسم که جمعی از مسئولان، نمایندگان مجلس، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، قطعه‌۱۷ بهشت‌زهرا(س)، به‌عنوان جایگاه جلوس امام راحل، گلباران و آغاز چهل‌وچهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران گرامی داشته شد.
اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل جلوس امام راحل، اجرای سرودهای مذهبی و ملی ازسوی گروه جمع‌خوانی دانش‌آموزان و گروه موزیک ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین آزادسازی۱۳۵۷ کبوتر به یاد سال پیروزی انقلاب اسلامی ازجمله برنامه‌های این مراسم بود.
برگزاری همایش پیاده‌روی و تجدید میثاق با شهدا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که باهدف بزرگداشت سالروز ورود تاریخی امام‌خمینی به میهن در 12بهمن‌ماه1357 اجرا شد. شرکت‌کنندگان در این همایش با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه صنعتی امیرکبیر و اهدای گل با آرمان‌های امام‌خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس تجدید میثاق کردند.

امام‌(ره)؛ آغازگر جهاد تبیین
همچنین سخنرانی امام جمعه موقت تهران که با حضور مسئولان کشوری و لشکری و آحاد مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، سرآغازی بر جشن ملی۱۴٠٠ به‌حساب می‌آمد که با تجدید بیعت قشرهای مختلف مردم با آرمان‌های امام راحل و شهدا همراه بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد‌حسن ابوترابی‌فرد در این مراسم با بیان اینکه امام راحل عارف و شخصیت برجسته تربیت‌یافته در مدرسه قرآن و عترت و شخصیتی تاریخ‌ساز و تحولگرا بودند، ۱۲بهمن‌ماه را یادآور آغاز شکل‌گیری نظام سیاسی با هویت اسلامی و دینی و مبتنی بر ارزش‌های والای قرآن و اندیشه سیاسی رسول مکرم(ص) و امام‌علی(ع) دانست.
ابوترابی‌فرد افزود: نظام جمهوری اسلامی در دوران غیبت امام‌زمان(عج) با الهام از مبانی عقلی و دینی و محوریت امام راحل شخصیتی تربیت‌یافته در مکتب قرآن و بصیرت سیاسی و شناخت عمیق از امت اسلام شکل گرفت.
وی با بیان اینکه باید در رأس هرم قدرت جامعه مبتنی بر اصول عقلی و معرفتی، شخصیتی قوی بنشیند و هدایت آن باید در دست عالم به مصالح دین و جامعه قرار گیرد، افزود: قرآن‌کریم راه رسیدن به عزت را تبیین کرده‌است، طهارت در حوزه عقیده و اخلاق و رفتار، انسان را به خدای سبحان نزدیک می‌کند.
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: امام راحل به‌دنبال شناخت و انجام عمل صالح بودند. عمر امام بزرگوار در این مسیر سپری شد و دغدغه‌ای جز معرفت عمل صالح نداشتند و با قدرت قدم برداشتند. استخوان‌های امت اسلام قبل از انقلاب اسلامی زیر سلطه دشمنان اسلام و قدرت‌های ظالم خرد شده بود، امام راحل در چنین شرایطی «جهاد تبیین» را آغاز کردند.

شناخت ریشه افول در قدرت‌های مستکبر
 ابوترابی‌فرد ادامه داد: امام راحل ریشه افول را در قدرت‌های مستکبر و مزدوران آنها تشخیص دادند و امت اسلام را با این ریشه آشنا کردند، شیطان بزرگ در ادبیات سیاسی امام راحل تبیین شد. هویت دینی و اسلامی از ادبیات امام راحل تبلور یافت و امروز مرزها را شکسته و افق جهان اسلام را دربر‌گرفته‌است. وی با بیان اینکه تحول اسلامی، امروز در دنیای اسلام دستاورد شناخت عمل صالح است و راه را برای این حرکت هموار کرده است، افزود: محور مقاومت و یمن قدرتمند امروز مقتدرانه دربرابر دشمنان اسلام ایستاده است، امام راحل راه را برای تولد امت بزرگ ایران فراهم کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید