• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 11 بهمن 1400
کد مطلب : 152546
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/kREEJ
+
-

گرینویچ/ درآمد نیم‌میلیون دلاری جعل گواهی واکسن


لانگ‌آیلند: دو پرستار مرکز مراقبت‌های اطفال در آمریکا با جعل گواهی واکسن توانسته بودند نیم میلیون دلار درآمد کسب کنند اما در نهایت به دام پلیس افتادند. به گزارش آسوشیتدپرس، دادستان سافک، منطقه محل وقوع جرم روز جمعه با اعلام این خبر گفت: این دو نفر گواهی واکسیناسیون جعلی را برای هر بزرگسال به قیمت ۲۲۰دلار و برای کودکان به قیمت ۸۵۰دلار می‌فروختند. به‌گفته این مقام قضایی عملیات مجرمانه آنها وقتی لو رفت که یک کارت واکسیناسیون را بدون تزریق به یک مأمور مخفی پلیس دادند. مأموران پلیس در جریان بازرسی منزل خانم دوونو ۹۰۰هزار دلار پول نقد پیدا کردند. همچنین بررسی مدارک مالی نشانگر بیش از  یک‌میلیون و 500هزار دلار سود از راه این جرم بوده که از ماه نوامبر سال۲۰۲۱ آغاز شده است. همزمان با افزایش فشار دولت‌ها برای واکسیناسیون کووید-19 و همراه داشتن گواهی واکسیناسیون، بازار جعل و استفاده از سند مجعول در اروپا و آمریکا پررونق شده است. دادستان محلی می‌گوید امیدوار است این ماجرا درس عبرتی برای تمام کسانی باشد که نظام درمانی را به بازی می‌گیرند.

 اتهام خرابکاری چین به ورزشکاران آمریکا

وزیر   خارجه چین و یک روزنامه رسمی چین در اظهارنظری جنجالی آمریکا را به توطئه‌ای به وسیله ورزشکار‌های آمریکایی در المپیک بازی‌های زمستانی چین متهم کردند. به گزارش رویترز، چاینا دیلی روز جمعه به نقل از منابع آگاه تأکید کرد که نیروهای ضد‌چینی آمریکا به‌دنبال خرابکاری در المپیک و سیاسی‌سازی‌ ورزش هستند. همچنین برنامه (آمریکا) تحریک ورزشکاران کشورهای مختلف برای ابراز نارضایتی از چین، حضور منفعلانه در رقابت‌ها و حتی ممانعت از شرکت در برخی مسابقات است. این روزنامه چینی معتقد است که آمریکا در عوض با پرداخت پول زیاد به‌دنبال جبران لطف ورزشکارانی است که در المپیک پکن مطابق با دستور آمریکا رفتار می‌کنند.

خوش‌قولی طالبان، بدقولی خبرنگار

کابل: روزنامه‌نگار باردار نیوزیلندی که حتی با وجود شرایط خاص جسمی‌اش نتوانسته بود با وجود قوانین قرنطینه نیوزیلند وارد کشورش شود از طالبان تقاضای کمک کرد. طالبان فقط به این شرط که او جایی عنوان نکند که بدون شوهرش سفر می‌کند به او قول کمک دادند و تا به حال هم به قولشان عمل کرده‌اند (شارلوت بلیس اما به قولش عمل نکرد و اکنون تمام رسانه‌های جهان از اینکه پدر بچه آنها را همراهی نمی‌کند باخبرند). به‌نظر بسیاری از کاربر‌های شبکه‌های اجتماعی نیوزیلند نمی‌خواهد رکورد بی‌مانندش در مبارزه با کووید19 را حتی به قیمت اجازه ورود خبرنگاری باردار از دست بدهد. کرونا تا به حال توانسته فقط 52نفر از نیوزیلندی‌ها را به کام مرگ بکشد. به گزارش گاردین، شارلوت تا ماه نوامبر سال‌جاری میلادی در الجزیره مشغول به‌کار بود و پس از استعفا راهی بلژیک شد و سپس پشت درهای بسته‌ نیوزیلند ماند و حالا در افغانستان است. تنها واکنش نیوزیلندی‌ها سخنان کریس‌هیپکینز، به بیماری کووید-‌19 این کشور بود که گفت: از مقامات خواسته‌ایم بررسی کنند که آیا رویه‌های مناسب را درباره بلیس رعایت کرده‌اند یا خیر.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید