• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 11 بهمن 1400
کد مطلب : 152505
+
-

تست کرونا با موبایل به دقت PCR

دانش
تست کرونا با موبایل به دقت PCR

محققان درحال تلاش برای تولید تست‌های کووید-19 ارزان‌تر و آسان‌تر و البته دقیق‌تر هستند. در این مسیر، تیمی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا، اعلام کردند سیستمی طراحی کرده‌اند که با استفاده از دوربین گوشی هوشمند تست کووید-19را با دقت تست‌های آزمایشگاهی PCR، طی 25دقیقه آماده می‌کند.
به گزارش ان بی‌سی نیوز، به‌گفته این دانشمندان، کیت‌های این تست می‌تواند طی 25دقیقه نتیجه آزمایش را مشخص کند و از آزمایش‌های خانگی دیگر مانند تست‌های سریع آنتی ژن موجود در بازار، بسیار قابل اعتمادتر است. مایکل ماهان، استاد دپارتمان زیست‌شناسی مولکولی، سلولی و تکاملی در UC سانتا باربارا می‌گوید: تست‌های سریع آنتی ژن که هم‌اکنون مردم از داروخانه‌ها خریداری می‌کنند، ارزان و سریع است اما میزان خطا در آنها نیز بالاست. از سوی دیگر، ‌تست‌های PCR که استاندارد طلایی در دقت و صحت دارد، گران است و زمان زیادی می‌برد.
این سیستم با استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند، یک اپلیکیشن اختصاصی و کیت تست، برای اندازه‌گیری واکنش‌هایی که هنگام مخلوط شدن نمونه بزاق با یک محلول شیمیایی رخ می‌دهد، به راحتی و خیلی سریع مشخص می‌کند که شما مبتلا به کووید شده‌اید یا خیر.
Dubbed smaRT-LAMP با تحلیل نمونه بزاق برای پیدا کردن مواد ژنتیک ویروس کرونا کار می‌کند. این کیت مورد نیاز برای اجرای برنامه شامل یک ظرف برای نگهداری نمونه بزاق، یک صفحه داغ، چراغ‌های LED و یک ترکیب فرموله شده خاص از مواد شیمیایی است که شامل یک رنگ فلورسنت است که در پاسخ به واکنش‌ها روشن می‌شود.
برای کار با این تست سریع، یک نمونه بزاق با محلول مخلوط شده و در ظرف قرار داده می‌شود، سپس صفحه داغ مخلوط را گرم می‌کند. برنامه همراه گوشی هوشمند به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که از دوربین دستگاه برای عکس برداری هر 10ثانیه درحالی‌که آزمایش برای تجزیه و تحلیل نتایج در حال انجام است، استفاده کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید