عجب استانداردی
مهدی اسلامپناه از شروط جدید تحویل خودروهای دپوشده به مشتریان خبر داده و میگوید: خودروهایی که بیش از 2ماه در پارکینگ ماندگاری دارند، باید قبل از تحویل به مشتری دوباره بازرسی کیفی شده و تمام قطعات لاستیکی، پلیمری، شنزدگی، فرورفتگی یا آسیبهای عوامل طبیعی قبل از تحویل به مصرفکننده ترمیم شوند. بهگفته رئیس سازمان ملی استاندارد، خودروسازان مکلف شدهاند برای اخذ تأییدیههای تطابق و نوع گواهیها بلافاصله سازمان ملی استاندارد را در جریان تغییرات قرار دهند و مسئولیت این کار بهعهده شخص مدیران عامل خودروسازیهاست. شروط جدید سکاندار سازمان استاندارد آدمی را به شگفتی وامیدارد زیرا تا پیش از این تصور میکردیم همه خودروها، استاندارد تحویل داده میشود. با این حساب حالا قرار است خودروسازان خودشان محصولات انبارشده را دوباره بررسی کنند تا مطمئن شوند استانداردها از بین نرفته باشد. با این گفته مهدی اسلامپناه، این گمانه تقویت میشود که احتمالا انبوه خودروهای انباری قبلی، که در سالهای اخیر به مشتریان واگذار شده، با افت استاندارد مواجه بوده و حتی شاید یکی از رازهای بازنشدن کیسههای هوا و آتشگرفتن خودروهای وطنی در همین مساله نهفته باشد. پیشنهاد میشود سکاندار سازمان استاندارد یکبار فرایندهای حاکم بر تدوین استانداردها و اجرا و کنترل را پاس کند تا بداند راهکارش بیراهه است، زیرا وقتی کسی که کالایی را با نشان استاندارد میخرد، به سازمان ملی استاندارد اطمینان کرده و اگر این سازمان در اجرای ماموریت محوله ناتوان است، پاککردن صورت مسئله که همانا آدرس غلطدادن است.