• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 3 بهمن 1400
کد مطلب : 151635
+
-

گرینویچ/ساخت نخستین ویولن گیاهخوار‌ها


ووستر:  مردی در انگلستان نخستین ویولن جهان را بدون استفاده از محصولات حیوانی ساخت و حالا به‌طور حتم بسیاری از نوازنده‌های وگان جهان برای نخستین‌بار متوجه می‌شوند ‌سازی‌ که در دست دارند با استفاده از محصولات حیوانی شامل چسب و غیره ساخته شده است. به گزارش نیوز24، پادریگ‌ ایرلندی‌تبار با استفاده از فرصت قرنطینه توانست به دانش ساخت‌ساز زهی بدون استفاده از چسب‌های دارای فراورده‌های حیوانی دست یابد. او برای ساخت این‌ساز 8هزار پوندی از نوعی چسب استفاده کرده که با بخارپز کردن میوه‌هایی همچون گلابی، انواع توت و نوعی آب‌معدنی تهیه می‌شود. وگان‌ها که شاخه‌ای  از گیاهخوار‌های جهان هستند گوشت و شیر و هیچ فراورده دامی و جانوری مصرف نمی‌کنند اما حالا مشخص شد تمام ساز‌های زهی نوازنده‌های وگان با فراورده‌های حیوانی ساخته می‌شده است. تا چند دهه پیش حتی سیم‌های ویولون‌سل‌ها از روده حیوانات و آرشه آن با موی اسب ساخته می‌شد.

مجازات تایوانی مصرف الکل

 کائوسیونگ:  مقامات دولتی تایوان برای پیشگیری از مصرف الکل به‌خصوص هنگام رانندگی، متخلفان را محکوم به نظافت سالن‌های نگهداری اجساد کردند. به گزارش آدیتی‌سنترال، به‌گفته روانشناس‌ها مواجهه و مجاورت راننده‌های مصرف‌کننده‌ الکل با مرگ و مرده‌ها باعث می‌شود افرادی که هنگام رانندگی و در حالت غیرعادی توسط پلیس دستگیر شده‌اند متوجه بخشی از عواقب کار خود بشوند. ماجرا زمانی آغاز شد که راننده‌ای که نوشیدنی الکلی مصرف کرده بود موجب تصادفی مرگبار شد و کشته‌ها و زخمی‌های این حادثه شهردار شهر کائوسیونگ را وادار به واکنش کرد. پس از دستور‌ او و هماهنگی مقام‌های قضایی اکنون 11راننده‌ متخلف راهی سالن نگهداری اجساد شده‌اند.

کرونا به تنها نقطه پاک زمین رسید 

جزیره کریباتی:  درحالی‌که اهالی جزیره کریباتی Kiribati (اقیانوس آرام) تنها ساکنان زمین بودند که هیچ مورد ابتلا به کرونا نداشتند پس از اینکه نخستین‌ پرواز به این جزیره مجوز گرفت هنگام فرود هواپیما تست پی‌سی‌آر دو سوم مسافر‌ها مثبت اعلام شد و معلوم شد کووید-‌19هم یک بلیت مجانی برای سفر به این جزیره داشته است. 
به گزارش دیلی‌میل، حالا 119هزار نفر  ازساکنان این جزیره دیگر از کرونا مصون نیستند و مقامات دولتی آنها مشغول برنامه‌ریزی برای قرنطینه و سپس بازگرداندن مسافران پرواز خطوط هوایی فیجی به کشور مبدا هستند. همچنین قوانین قرنطینه شامل تعطیلی مدارس، نیمه‌تعطیلی اداره‌ها و تعطیلی مشاغل غیرضروری برای تمامی ساکنان این جزیره مرجانی اعمال می‌شود و دست‌کم برای 2 هفته ادامه می‌یابد. پروفسور اندرو پرستون  میکروبیولوژیست دانشگاه Bath در این‌باره گفت:‌ ورود پاندمی به این جزیره استراتژی کووید صفر مورد را زیر سؤال می‌برد و ناکارایی آن را ثابت می‌کند. استراتژی کووید صفر مجموعه برنامه‌هایی است که برخی دولت‌ها به کار گرفتند تا با تمهیداتی که اندیشیدند هیچ مورد ابتلایی در کشورشان روی ندهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید