• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 3 بهمن 1400
کد مطلب : 151626
+
-

بی‌خانمان‌ها در مساجد سنگاپور

بی‌خانمان‌ها در مساجد سنگاپور

متولی مسجد شهر جورونگ سنگاپور حالا پرستار پیرمرد 76ساله‌ای است که خود 50سال پرستار بیماران درمانگاه‌های گوناگونی بوده است. این پیرمرد که رحمان نام دارد تا پیش از اختصاص فضایی در مساجد سنگاپور به بی‌خانمان‌ها بیش از 4ماه به صورت مخفیانه در زیرپله‌های یک فروشگاه به سر می‌برد و مجبور بود روز‌ها هیچ رفت و آمدی نداشته باشد؛ یعنی در شرایطی که به دست‌آوردن غذا، استفاده از سرویس‌بهداشتی و حتی کمک‌گرفتن از مردم برای او بسیار سخت بود. حالا در این مسجد که در غرب سنگاپور واقع است او یکی از 5نفر ساکن پناهگاه بی‌خانمان‌هاست که نه تنها به جای خواب تمیز دسترسی دارد بلکه با ماکروویویی که در اختیار آنها قرار دارد او هر روز می‌تواند غذای گرم بخورد. 
بر اساس گزارش د‌‌استرت‌تایمز، سال 2020 میلادی بود که انجمن‌های خیریه موسوم به  (MSF )در سنگاپور اسکان بی‌خانمان‌ها را در سرپناه‌هایی در کنار مساجد آغاز کردند. نوزدهم ژانویه همان سال حلیمه بنت یعقوب (به جاوه‌ای: حالیمه بنت یاچوب) رئیس‌جمهور سنگاپور با بازدیدی از این پناهگاه‌ها حمایت دولت را از این طرح اعلام کرد. او پس از این بازدید گفت: با توجه به شرایط قرنطینه‌ها و پاندمی کرونا ممکن است افراد بسیاری دسترسی به درآمد مکفی را از دست بدهند و بنابراین در چنین شرایطی از مسئولان کلیسا‌ها هم دعوت می‌کنم تا به این طرح بپیوندند.
پس از حمایت‌های دولتی اکنون خیریه‌های یاد‌شده در مساجد هفته‌ای دو بار 3هزار وعده غذا و کالاهای اساسی به ارزش معادل 20هزار دلار میان نیازمندان ساکن این پناهگاه‌ها توزیع می‌کنند.  استادمحمدعزت، متولی مسجد شهر جورونگدرباره این طرح می‌گوید: «شاید ما فقط وسیله‌ای بودیم تا فی‌امان الله برای آنهایی که خانه و سرپناهی ندارند معنی پیدا کند و شب‌ها را به واقع در امان خدا به صبح برسانند».

این خبر را به اشتراک بگذارید