• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 3 بهمن 1400
کد مطلب : 151628
+
-

پایان مدرک‌گرایی شرکت‌های بزرگ دنیا

خوش خبر
پایان مدرک‌گرایی شرکت‌های بزرگ دنیا

مهدیا گل محمدی

اگرچه سال‌هاست برخی متخصصان حوزه‌های گوناگون بدون داشتن مدرک تحصیلی مرتبط در پست‌های کاری استخدام می‌شوند و حقوق خوبی هم دریافت می‌کنند اما اینکه شرکت‌های بزرگ دنیا برای استخدام افراد شرط داشتن مدرک تحصیلی مرتبط را حذف کنند موردی است که در تاریخ سابقه نداشته است. اکنون اما به گزارش گلس‌دور، 15شرکت بزرگ دنیا ازجمله گوگل، اپل، استارباکس، آی‌بی‌ام، هیلتون و بنک‌آو‌آمریکا اگرچه همچنان متخصصان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مورد نیاز خود را استخدام می‌کنند اما از این پس شرط داشتن مدرک تحصیلی را از قوانین استخدامی خود حذف کرده‌اند. یعنی برای نمونه در فهرست نیازمندی‌های گوگل که در این گلس‌دور آمده می‌خوانیم که یکی از رشته‌های مورد نیاز این شرکت مهندسی نرم‌افزار است، چنانچه فردی در این زمینه کاری تخصص داشته باشد حتی اگر مدرک تحصیلی معادل دیپلم هم نداشته باشد می‌تواند در شهر‌هایی که در این فرم استخدامی آمده، به‌کار گرفته شود.
در گزارش گلس‌دور آمده است که این تصمیم در پی آن اتخاذ شد که بسیاری از رشته‌های مرتبط به فناوری‌های نوین در دانشگاه‌ها بیشتر به‌صورت نظری و تئوری تدریس می‌شوند، حال آنکه بسیاری از متخصصان و استعداد‌های برجسته این رشته‌ها هیچ‌گاه به دانشگاه نرفته‌اند. همچنین بسیاری از افرادی که شایسته نشستن بر صندلی تخصص‌های مورد نیاز شرکت‌های بزرگ هستند زمان یا پول کافی برای رفتن به دانشگاه نداشته‌اند؛ بنابراین تا پیش از حذف شرط تحصیلی، افراد مستعد بسیاری از گردونه بازدهی برای شرکت‌های بزرگ حذف می‌شدند اما اکنون آنها می‌توانند از تجربه‌های خود برای بهبود روند کاری شرکت استفاده کنند.
تجربه نشان داده است افراد یاد‌شده در محیط کار پیشرفتی به‌مراتب بیشتر از کسانی دارند که صرفا با داشتن مدرک تحصیلی راهی محیط کار شده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید