• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 3 بهمن 1400
کد مطلب : 151601
+
-

ایربگ‌ها و تصادف بهبهان


 وزیر صمت در جریان بازدید از خودروهای آسیب‌دیده از حادثه تصادف زنجیره‌ای بهبهان - اهواز، با ابراز تأسف از وقوع این حادثه گفت: ۵۸خودرو در این حادثه آسیب دیده‌اند که فقط ۱۷خودرو کیسه هوا داشتند و از این ۱۷خودرو، فقط کیسه هوای یک خودرو فعال شده است. باید دید که از این ۱۷خودرو چند خودرو کیسه هوای روشن داشتند چون در بعضی از خودروها کیسه هوا خاموش است.


مدیرکل صنایع حمل‌و‌نقل وزارت صمت درباره تصادف زنجیره‌ای حادثه بهبهان و باز نشدن کیسه هوا گفت: کیسه هوا دارای جعبه سیاه است که باید بررسی شود. چنانچه مشکلی در کیسه هوای خودرو‌ها باشد قابل اغماض نیست. سهیل معمارباشی افزود: در حادثه بهبهان۵۰درصد از خودرو‌ها قبل از سال۸۹ تولید شده و کیسه هوا نداشتند.


درپی انتشار خبر معاون کیفیت ایران خودرو درباره دلایل بازنشدن ایربگ‌ها منتشر شد، پلیس راهور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «معاون کیفیت ایران خودرو می‌بایست تست تصادف این خودروها را به همراه مدارک، به سازمان ملی استاندارد ارائه کند تا مالکان خودرو بدانند که سوار بر ارابه مرگ نشده‌اند.»


رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان درباره حادثه بهبهان گفت: در چرایی عمل نکردن ایربگ‌ها باید عوامل مختلفی بررسی شود. اینکه بدون انجام بررسی‌های دقیق اعلام کنیم تقصیر با فلان دستگاه یا شرکت یا نهاد است، قطعا از واقعیت به دور است. محمدرضا نجفی‌منش افزود: در بحث ایربگ 3محور مقدماتی باید مدنظر باشد؛ چه تعداد از خودروهای حاضر در صحنه تصادف به ایربگ مجهز بوده‌اند؟ نوع تصادف چگونه بوده؟  برخی افراد به شکل عمدی میزان حساسیت آن ‌را پایین می‌آورند و همین موضوع باعث می‌شود در حوادث اینچنینی ایربگ کار نکند.

این خبر را به اشتراک بگذارید