• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 2 بهمن 1400
کد مطلب : 151456
+
-

ایران؛ یکی از قطب‌های اصلی گردشگری جهان

زوراب پلولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فیتور اسپانیا با عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشورمان دیدار کرد و از ایران به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی گردشگری جهان نام برد.
او تصاویر این دیدار را در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد و نوشت: سازمان جهانی جهانگردی برای همکاری با ایران جهت بهبود گردشگری مصمم است. او  نوشته است که ایران از طریق برنامه‌های نوآوری‌آموزی این پتانسیل را دارد که گردشگری را به یک شریک قوی برای رشد تبدیل کند.
به اذعان زوراب پلولیکاشویلی، ایران از نظر ماهیت چندفرهنگی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متنوع در زمینه انواع گردشگری یکی از قطب‌های اصلی گردشگری جهان محسوب می‌شود.
وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز اعلام کرد که پلولیکاشویلی در دیدار با وزیر میراث‌فرهنگی کشورمان از ایران به‌عنوان یک قدرت گردشگری در جهان یاد کرده و گفته است: ایران به لحاظ جایگاهی که در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی دارد، می‌تواند سازمان جهانی گردشگری را در نیل به اهداف و برنامه‌هایش یاری کند.
پلولیکاشویلی مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته در طول سال‌های اخیر با رویکرد توسعه گردشگری جهان را در دیدار با ضرغامی تشریح کرد و گفت: گردشگری روستایی، گردشگری داخلی، توسعه و ترویج آموزش‌ آنلاین به‌ویژه با محوریت جوانان ازجمله اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان جهانی گردشگری است.
ضرغامی نیز در صفحه اینستاگرامی خود در تشریح این دیدار با اشاره به اینکه گردشگری حق همه مردم دنیاست، نوشت: امروز مؤثرترین عامل همگرایی ملت‌های دنیا گردشگری است و ارتباط مستقیم مردم با یکدیگر بسیاری از ذهنیت‌های منفی نسبت به روابط انسانی را از بین می‌برد و زمینه دوستی و خوش‌بینی را بین آحاد مردم فراهم می‌کند.
او در این دیدار با اشاره به برگزاری دهمین مجمع گردشگری شهری به میزبانی شهرداری تهران، کنفرانس گردشگری روستایی کردستان و کرمانشاه و اعطای بورس‌های آموزشی از سوی ایران، از دبیرکل سازمان جهانی گردشگری خواست از برنامه‌های ایران حمایت کند. دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز گفت: این دیدار سرآغاز بزرگی برای تعمیق دوستی‌ها و همکاری‌های سازمان جهانی گردشگری با ایران است. نمایشگاه بین‌المللی فیتور اسپانیا از 29دی‌ماه در شهر مادرید که مقر سازمان جهانی گردشگری است آغاز شده و تا  سوم بهمن‌ماه ادامه دارد. ایران نیز امسال در این رویداد با 14شرکت گردشگری در نمایشگاه حضور یافته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید