• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 12 دی 1400
کد مطلب : 149810
+
-

روی خط خبر/ ماجرای تماس شهید سلیمانی با ظریف

مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به سفر اسفندماه1397 بشار اسد به تهران و استعفای محمدجواد ظریف، وزیر سابق امورخارجه به‌علت دعوت‌نشدن در جلسه دیدار اسد با رهبر معظم انقلاب به خبرگزاری مهر گفت: برخی افراد ازجمله آقای روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور در جریان (سفر بشار اسد به تهران) بودند و حضرت آقا هم در جریان بودند. رئیس‌جمهور باید مشخص کند و به آقای ظریف بگوید که به جلسه بیاید یا نیاید و این دیگر مربوط به نیروی قدس نیست و به دولت مربوط می‌شود. به‌گفته حجت‌الاسلام علی شیرازی؛ «آقای ظریف از این برخورد ناراحت شد و استعفا داد. روز بعد بود که تازه متوجه شده بودند آقای ظریف استعفا داده‌اند. صبح روز بعد ما داشتیم با حاج‌قاسم به نیروی قدس می‌آمدیم، در مسیر به آقای پورجعفری گفت که با آقای ظریف تماس بگیر، تماس گرفت و گوشی را به حاج‌قاسم داد، حاج‌قاسم با شوخی و خنده آقای ظریف را پای کار آورد و آقای ظریف استعفایش را پس گرفت و به وزارت امورخارجه آمد. حاج‌قاسم به‌عنوان یک پدر نگاه می‌کرد که اینها فرزندان این خانه‌اند و باید حفظ‌شان کرد. نباید بگذاریم که اینها از هم بپاشند، نباید کشور ضرر ببیند.»

رتبه اول پویش‌های سردارسلیمانی
برچسب «قهرمان» پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله‌خامنه‌ای به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و شهدای همراه او، پرکاربردترین واژه شبکه اجتماعی توییتر شد. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR  
با آغاز این پویش که برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره شهیدسلیمانی است، مجموعه کاملی از محتوای مرتبط با آیت‌الله‌خامنه‌ای و حاج‌قاسم سلیمانی را جهت استفاده و تولید محتوای هنری و استفاده پژوهشگران و علاقه‌مندان منتشر کرد. همچنین برخی دانشجویان دانشگاه‌ها نیز با راه‌اندازی پویش «دادخواهی خون سرداران مقاومت» خواستار پیگیری حقوقی و قضایی ترور سردارسلیمانی و همراهانش در فرودگاه بغداد شدند. براساس گزارش فارس، برگزار‌کنندگان این پویش از دانشجویان و مردم خواستند با امضای نامه پویش خطاب به نهادهای بین‌المللی، به‌خصوص سازمان ملل متحد و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی، به این پویش بپیوندند.

این خبر را به اشتراک بگذارید