• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 5 دی 1400
کد مطلب : 149139
+
-

ما حامی معلم هستیم

موضوع بازگشایی مدارس در نخستین نشست وزیر آموزش و پرورش مطرح شد



یوسف نوری، آخرین جامانده از کابینه دولت سیزدهم بود که توانست با 194رأی موافق اعتماد مجلس را جلب کند و بر کرسی ریاست آموزش و پرورش نشست. روز گذشته نخستین نشست خبری وزیر آموزش و پرورش برگزار شد و موضوعاتی همچون،  بیمه، رتبه‌بندی معلمان و... مورد بررسی قرار گرفت.
تجمعات اعتراضی فرهنگیان در چند هفته گذشته در این نشست خبری مورد توجه اهالی رسانه قرار گرفت و وزیر آموزش و پرورش نیز در واکنش به این اتفاق از خواسته صنفی معلمان دفاع کرد:« ما حامی معلم هستیم، حالا معلمی رفته اعتراض کرده است، بنده با مراجع ذی‌ربط تماس می‌گیرم و در این‌باره صحبت می‌کنم. اما همانطور که گفته شد باید سازوکار مناسبی برای کنش‌های صنفی وجود داشته باشد. حتما رابط یا مشاور تشکل‌ها را برای بهبود تعاملات منصوب می‌کنیم.»
دریافت مجوز اولیه برای استخدام بیش از ۳۴هزار نیرو نیز خبری بود که از جانب وزیر آموزش و پرورش مطرح شد. او در این رابطه توضیح داد:« مجوز اولیه بیش از ۳۴هزار استخدام را گرفته‌ایم که در مناطق مرزی، عشایری و مناطقی که مدت‌هاست به‌علت عدم‌استقرار توزیعی و ترمیمی در این وضعیت هستند، بتوانیم جذب نیرو داشته باشیم. در بودجه امسال سرانه آن بخش‌ها را جدی دیده‌ایم.»
به گزارش ایسنا، تعویق پاداش پایان خدمت بازنشستگان موجب شد تا وزیر آموزش و پرورش از بازنشستگان این وزارتخانه عذرخواهی کند:«پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۹ پرداخت شده به جز مواردی مانند فوتی که مشکل داشت، به کل استان‌ها پرداخت شده است. برخی حق‌التدریس‌ها هم پرداخت شده اما در مواردی عقب‌ماندگی وجود دارد؛ ضمن عذرخواهی، شرایط بودجه‌ای به‌گونه‌ای است که با تأخیر پرداخت می‌شود با این حال در دولت جدی پیگیری کردیم. درباره اجرای رتبه‌بندی 2 مکاتبه جدی با رئیس‌جمهور داشتم. اینها وظایف ما‌ست و باید پیگیری کنیم تا انجام شود.»
از زمان شیوع کرونا وضعیت بازگشایی مدارس به یک دغدغه جدی تبدیل شده است. گذر زمان نیز نتوانست تأثیر جدی در مسیر حل این مشکل بگذارد. ورود سویه اومیکرون موجب شد تا دلخوشی‌های شکل گرفته پس از کاهش آمار فوتی‌های کرونا، از بین برود و باز هم بحث تعطیلی مدارس و نحوه برگزاری امتحانات پررنگ شود. وزیر آموزش و پرورش تصمیم‌گیری در رابطه با این موضوع را به تصمیم ستاد ملی کرونا گره زد:« تا جایی که اطلاع دارم، اومیکرون کشندگی کم ولی انتشار سریع دارد. ما نهاد تعلیم و تربیت هستیم. نهاد تخصصی این امر وزارت بهداشت است و حرف ستاد ملی کرونا برای ما حجت است. امروز جلسه ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود و هرچه اعلام کند همان را انجام می‌دهیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید