• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 5 دی 1400
کد مطلب : 149107
+
-

خبرهای کوتاه/ آلودگی هوا در ۶کلانشهرکشور

سازمان هواشناسی نسبت به آلودگی هوای 6کلانشهر تهران، کرج، اصفهان، اراک، تبریز و مشهد هشدار داد و از سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری خواست از تردد غیرضروری در این شهرها خودداری کنند. به گزارش سازمان هواشناسی، امروز شهر تهران، فردا شهرهای تهران، کرج، اراک، اصفهان و تبریز، روز سه‌شنبه تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد با پدیده افزایش شاخص کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس مواجه خواهند شد و در صورت عدم‌کنترل منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد و صنعتی، احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

  تالاب میقان همچنان گرفتار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
هفتم آذرماه امسال بود که اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک خبر داد. حالا مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی به ایسنا گفته است، تا امروز ۷۲۶بال لاشه پرندگان مهاجر در تالاب میقان اراک کشف و دفن شده است. به‌گفته ‌محسن شانقی، آبگیری تالاب امسال نسبت به سال گذشته کمتر بوده و به ‌نظر می‌رسد که شمار تلفات نیز نسبت به سال گذشته کمتر باشد. شانقی افزود: با توجه به اینکه نمی‌توان پیش‌بینی کرد شیوع بیماری در تالاب چه زمانی متوقف می‌شود، اقدامات لازم جهت ممنوعیت ورود گردشگر به تالاب و ممنوعیت صید و شکار نیز انجام شده است. مرغداری‌ها نیز به‌صورت روزانه پایش می‌شوند و اطلاع‌رسانی لازم به دهیاری‌ها و بخشداری‌ها نیز انجام شده تا به محض رصد موارد مشکوک بلافاصله به دامپزشکی اطلاع‌رسانی شود. 
 تالاب میقان اراک محل زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر است و هر سال بیش از ۱۵هزار قطعه پرنده مهاجر در این تالاب زمستان‌گذرانی می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید