• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 30 آذر 1400
کد مطلب : 148740
+
-

پرسپولیس شجاع شد

پرسپولیس در نیمه مربیان 4‌گل به حریف دسته اولی‌اش زد و به مرحله بعد رفت با گلزنی جوان‌هایی مثل شجاعی و شریفی، حالا هواداران کمی به روزهای آینده امیدوارتر شده‌اند

پرسپولیس شجاع شد

شب دوم از مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی با صعود تیم‌های پرسپولیس، مس رفسنجان، نفت آبادان و خلیج‌فارس ماهشهر به پایان رسید. دیروز دو تیم نفت آبادان و هوادار که در لیگ‌برتر هم‌امتیاز و همسایه هستند سرنوشت متفاوتی پیدا کردند. آبادانی‌ها مقابل حریف دسته اولی خودشان یعنی شمس آذر قزوین 3 بر یک پیروز شدند و به جمع 16تیم رسیدند اما هوادار در مقابل تیمی از لیگ2 مغلوب شد تا تنها تیم لیگ‌برتری باشد که مقابل حریفی از دسته های پایین‌تر حذف می‌شود. در مرحله یک‌شانزدهم نهایی دو تیم لیگ‌برتری با شکست مقابل لیگ‌برتری‌ها حذف شدند اما هوادار به خلیج‌فارس ماهشهر باخت که از لیگ2 می‌آمد. به این ترتیب 13تیم از لیگ‌برتر به همراه 2تیم لیگ‌یکی و تیم شگفتی‌ساز خلیج‌فارس به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیدند.

   رسوایی رفسنجان
یکی از مهم‌ترین بازی‌های این مرحله که دیروز در تبریز برگزار شد، جدال دو تیم تراکتور و مس رفسنجان بود. تراکتور که سال99 با بردن استقلال در فینال قهرمان این جام شده بود امسال در اولین بازی با قرعه سختی روبه‌رو شد. اما آنچه دیروز تراکتور را از جام‌حذفی حذف کرد، نه قرعه سخت این تیم بلکه اشتباهات فاحش و مشکوک داور بود. در مهم‌ترین صحنه این بازی و در حالی که پیمان بابایی با دروازه‌بان حریف تک‌به‌تک شده بود کمک‌داور آفساید مهاجم تراکتور را اعلام کرد. این در حالی بود که نه یک بازیکن بلکه 3بازیکن مس آفساید را پر کرده بودند و امیر عرب‌براقی داور مسابقه هم تصمیم کمک خودش را تایید کرد. در دقایق پایانی بازی هم عرب‌براقی خطای هند مدافع مس را اعلام کرد اما در حالی که مدافع درون محوطه جریمه مرتکب هند شده بود، توپ بیرون از محوطه کاشته شد. مس رفسنجان با اتکا به این اشتباهات فاحش داوری از شکست در تبریز فرار کرد و نهایتا در ضربات پنالتی تراکتور را حذف کرد. محمد ربیعی، سرمربی مس که تیمش در 4بازی متوالی در لیگ برتر صاحب پنالتی شده، هفته گذشته گفته بود اگر 20پنالتی هم برای تیمش گرفته شود اتفاق عجیبی نیست. حالا سوال این است که اگر چند اشتباه شبیه اشتباهات دیروز به سود مس رفسنجان رخ بدهد از نظر ربیعی کافی خواهد بود.

   خریدها رفتند، تیم درست شد
اما آخرین تیمی که از مرحله یک‌شانزدهم به جمع 16تیم برتر صعود کرد پرسپولیس بود که مقابل حریف دسته اولی‌اش یک نیمه گل نزد اما در نیمه دوم کار را تمام کرد. یحیی گل‌محمدی در مقابل ویستاتوربین به وحید امیری، مهدی ترابی، سیدجلال، میلاد سرلک و کامیابی‌نیا استراحت داده بود و تیمش در نیمه اول مقابل حریفش بدون گل متوقف شد. در آن دقایق به نظر می‌رسید برای سرخپوشان هم همان اتفاقی رخ داده که یک روز قبل برای رقیب آبی‌پوش این تیم رخ داده بود. اما پرسپولیس با دو تعویض بین دو نیمه ورق را برگرداند. اسدی و ابراهیمی جای خود را به سرلک و نعمتی دادند و گلزنی پرسپولیس در نیمه دوم آغاز شد. ابتدا محمد شریفی جوان در دومین حضورش در ترکیب اصلی، اولین گل عمرش را برای پرسپولیس زد و بلافاصله سیامک نعمتی نتیجه را دوبرابر کرد. در ادامه آل‌کثیر و شجاعی هم پایشان به گلزنی باز شد تا سرخپوشان با برتری 4 بر صفر هم صعود را جشن بگیرند و هم روحیه بالایی برای حضور در هفته یازدهم لیگ و تقابل با ذوب‌آهن پیدا کنند. البته از این نکته هم نگذریم که تعویض اسدی و ابراهیمی بعد از یک نیمه، بار دیگر ثابت کرد خریدهای یحیی در این فصل همچنان کارایی لازم را ندارند، حتی مقابل یک حریف دسته اولی.

این خبر را به اشتراک بگذارید