• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 28 آذر 1400
کد مطلب : 148526
+
-

زمستان، فرارسید

بارش برف و باران و کاهش دما از دیروز، هوای اغلب شهرهای کشور را زمستانی کرد

آب وهوا
زمستان، فرارسید

بارندگی و لغزندگی جاده‌ها، کندی تردد در جاده‌های برفی، تعطیلی برخی پیست‌های اسکی به‌دلیل شرایط جوی و مسدود شدن راه‌های روستایی، شرایطی است که فعالیت سامانه بارشی جدید در کشور رقم زده است؛ سامانه بارشی‌‌ای که از اواخر روز پنجشنبه 25آذر در کشور فعال شد و بنابر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی تا سه‌شنبه فعال است.
به گزارش همشهری، روز گذشته (شنبه 27آذر) بارش برف و باران در 21استان هوا را زمستانی کرد به‌طوری که پایتخت هم شاهد بارش نخستین برف پاییزی در ساعت‌های محدودی شد.اصفهان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، خوزستان، قزوین، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران، کهگیلویه‌وبویراحمد، همدان، لرستان، ‌مرکزی، البرز، آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، ایلام و زنجان استان‌هایی هستند که روز گذشته بارش برف و باران را گزارش کردند.

راه‌های مسدود روستایی
بارش برف سنگین هرچند طی روز گذشته برای ساعت‌هایی بزرگراه تبریز-زنجان را مسدود و تردد در محورهای استان‌های شمال غرب را با مشکل مواجه کرد اما براساس گزارش راهداری‌ها محورهای اصلی استان‌های برفی باز و تردد در آنها برقرار است. با وجود این، همچنان 120روستای هشترود، 110روستای مراغه و 80روستای چاراوامیق در آذربایجان‌شرقی، 50روستای بخش صوما در ارومیه آذربایجان‌غربی‌، 50روستای خلخال در استان اردبیل و گردنه عسل‌کشان در چهارمحال و بختیاری به‌دلیل بارش برف مسدود هستند.
همچنین طبق اعلام پلیس راه کشور، محور اسالم به خلخال به‌علت کولاک شدید و نبود ایمنی به‌صورت موقت مسدود شده است.
محور شهداد-نهبندان و خرم‌آباد-پلدختر به‌علت عملیات عمرانی مسدود و سایر مسیرهای اصلی و مواصلاتی کشور باز هستند و تردد به‌صورت روان در حال انجام است.

محورهای برفی و بارانی
سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به بارش برف و باران در برخی از محورهای آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، لرستان، همدان، قزوین، البرز، تهران و مازندران به همشهری می‌گوید: در برخی از محورهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، مرکزی و قم بارش باران را شاهد هستیم.

آلودگی 3شهر
در شرایطی که اغلب شهرهای کشور با ورود سامانه بارشی جدید حال و هوای زمستانی به‌خود گرفته‌اند و هوای کلانشهرها از شرایط آلایندگی خارج شده است، از کرمانشاه خبر می‌رسد 2شهرستان قصرشیرین و سرپل‌ذهاب کرمانشاه هوای ناسالمی دارند.اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی هم خبر داده است آلودگی هوای شهرستان سرخس در نتیجه خیزش گردوغبار از کانون قره‌قوم در ترکمنستان به وضعیت بحرانی رسیده است.
  
بنابر پیش‌بینی‌های هواشناسی امروز، یکشنبه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، ارتفاعات غرب اصفهان، شمال فارس و شمال بوشهر، فردا (دوشنبه) چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، لرستان و غرب اصفهان و همچنین روز سه‌شنبه آذربایجان‌های‌شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، ارتفاعات تهران، البرز و قزوین با توجه به بارندگی‌ها هشدار دریافت کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید