• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 28 آذر 1400
کد مطلب : 148490
+
-

شب غول‌های انگلیسی

ممکن است فردا لیگ برتر به‌خاطر موج تازه کرونا تعطیل شود

بین بازیکنان لیگ برتری در انگلیس تنها 68درصدشان واکسن کرونا زده‌اند. منچستریونایتد جزو تیم‌هایی است که کمترین میزان واکسیناسیون را بین بازیکنان لیگ دارد. به همین دلیل قرار است قوانین سختگیرانه‌ای علیه بازیکنانی که نسبت به واکسن مقاومت می‌کنند اعمال شود. درصورتی که چنین بازیکنانی با فرد مبتلا به کرونا تماس داشته باشند، باید به قرنطینه 10‌روزه بروند، حتی اگر تست‌شان منفی باشد و هیچ علامتی نداشته باشند. فردا قرار است باشگاه‌ها و اتحادیه فوتبال درباره تعطیلی موقت لیگ با هم مذاکره کنند.


  اورتون- لستر یکی دیگر از دیدارهایی است که در لیگ برتر به‌خاطر اومیکرون به تعویق افتاده است. در چارچوب هفته هجدهم تاتنهام پس از 3‌مسابقه که به‌دلیل تعداد بالای افراد مبتلا به‌سویه جدید کووید-19به تعویق افتاد، سرانجام در یک مسابقه فوتبال حاضر می‌شود و به مصاف لیورپول می‌رود. تاتنهام اگر هر 3‌دیدار عقب‌افتاده خود را ببرد، تا فاصله 3‌امتیازی چلسی رده سومی بالا می‌آید اما حریف امشب شاگردان کونته لیورپول است که فعلا روی دور برد قرار دارد. فابینیو، جونز و ویرجیل به‌دلیل تست مثبت کرونا در این بازی غایبند اما صلاح هست. با گلزنی در دیدار مقابل نیوکاسل، محمد صلاح در پانزدهمین دیدار پیاپی لیگ برتری روی حداقل یک‌گل لیورپول نقش مستقیم داشت تا از این حیث با رکورد جیمی واردی برابری کند. در مجموع 17‌بازی که قرمزها در فصل جاری لیگ برتر به میدان رفته‌اند، صلاح تنها در دیدار هفته دوم مقابل برنلی موفق به ثبت گل یا پاس گل نشده. در لیورپول این فصل اگر هیچ بازیکن دیگری غیر از صلاح گل نمی‌زد، این تیم تنها یک پله پایین‌تر قرار می‌گرفت و پس از منچسترسیتی و چلسی سوم می‌شد. مو صلاح با کسب 29‌امتیاز به‌تنهایی تیم سوم لیگ برتر از لحاظ امتیازگیری است؛ منچسترسیتی (41‌امتیاز)، چلسی (37‌امتیاز) و محمد صلاح (29‌امتیاز). پل تیرنی دیدار لیورپول و تاتنهام را قضاوت خواهد کرد. کریس کاوانا نیز داور Var خواهد بود.

  من‌سیتی هم امشب در زمین نیوکاسل بازی دارد که گواردیولا با برد در این بازی می‌تواند با 34پیروزی در سال2021از رکورد مورینیو از لحاظ تعداد برد در یک سال میلادی عبور کند. سیتی با پپ در 41بازی این سال میلادی 33برد به‌دست آورده است. منچسترسیتی با دریافت تنها 9‌گل پس از 17بازی، دارای قوی‌ترین خط دفاعی در 5‌لیگ بزرگ اروپایی است. ادرسون و آلیسون، 2‌دروازه‌بان برزیلی من‌سیتی و لیورپول تا اینجای فصل 9کلین‌شیت را ثبت کرده‌اند. گواردیولا هم مشکوک به کرونای اومیکرون بود و به همین دلیل در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی حاضر نشد اما بعدا تست او منفی از آب درآمد و این مربی می‌تواند در بازی امشب روی نیمکت بنشیند.

  چلسی هم امروز با ولوز بازی می‌کند. از زمانی که کانته به‌دلیل مصدومیت غایب بوده، چلسی گل‌های بیشتری دریافت کرده و در 6بازی اخیر نتایج خوبی کسب نکرده است. چلسی با کانته در 12بازی این فصل در همه رقابت‌ها تنها 5گل دریافت کرده و 7کلین‌شیت داشته اما در 14بازی بدون او، 14گل خورده و در 5مسابقه دروازه‌اش باز نشده. در چلسی همه از خرید زمستانی این تیم و بازگشت ادن آزار حرف می‌زنند. آزار که با 100میلیون یورو به رئال فروخته شد، حالا با 30درصد از این مبلغ قابل بازخرید است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید