• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 27 آذر 1400
کد مطلب : 148404
+
-

رونمایی از ساختار جدید وزارت صمت و طرح ساماندهی خودرو

امروز تغییر ساختار وزارت صنعت، نام مدیران جدید و 9محور طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو اعلام می‌شود

 امروز ضمن اعمال تغییرات اساسی در چارت سازمانی و معرفی معاونان و مدیران کل جدید وزارت صنعت، از 9محور کوتاه‌مدت طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو رونمایی می‌شود.
به گزارش همشهری، قرار است تغییرات گسترده‌ای در چارت سازمانی و مدیران وزارت صنعت اعمال شود. براساس این برنامه، اغلب معاونان و مدیران کل وزارت صنعت، مانند معاونت امور صنایع تغییر خواهند کرد. تازه‌ترین خبرها حاکی است: معاونت امور صنایع وزارت صمت، به 5 معاونت جدید تبدیل خواهد شد. بر این اساس، فرشاد مقیمی، مدیرعامل کنونی گروه صنعتی ایران خودرو که سابقه فعالیت در سمت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت را در کارنامه خود دارد، دوباره به این وزارتخانه بازخواهد گشت و به‌عنوان معاون صنایع و حمل‌ونقل این وزارتخانه منصوب خواهد شد. گفته می‌شود؛ قرار است مسئولان 4معاونت دیگر، در ساختار جدید وزارت صنعت هم امروز معرفی شوند. دیروز مدیرکل ارتباطات وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با همشهری، موضوع تغییر مدیران این وزارتخانه را تأیید کرد. حسین‌زاده قشمی، با بیان اینکه از امروز، در چارت سازمانی این وزارتخانه، با معرفی معاونان و مدیران کل جدید، تغییرات گسترده‌ای اعمال خواهد شد، افزود: امروز، همزمان، جزئیات 9محور طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو، برای نقد و بررسی کارشناسان و رسانه‌های جمعی، اعلام خواهد شد.

فشار400هزار میلیارد تومانی بر خودروسازان
همزمان با تغییر ساختار در وزارت صنعت، شمارش معکوس برای رونمایی از 9محور کوتاه‌مدت طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو هم آغاز شده است. پیش‌تر، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌ها، با بیان اینکه نحوه قیمت‌گذاری خودرو باید به‌گونه‌ای باشد که ساخت داخل مزیت محسوب شود، گفت: خودرو از سیاسی‌ترین محصولات صنعتی کشور است. اگرچه این صنعت از یک طرف به‌شدت دچار چالش و از سوی دیگر دارای ظرفیت‌های متنوعی است، اما اکنون خودروسازان ۱۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی و ۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند و بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نیز رانت در صنعت خودرو وجود دارد. رضا فاطمی امین افزود: برنامه‌ای در قالب ۹ محور برای تحول در صنعت خودرو داریم که تمام چالش‌ها و راهکارهای آن را در بر می‌گیرد. او وعده داد: این برنامه به‌زودی منتشر می‌شود. گفته می‌شود این برنامه‌ها و اقدامات در قالب یک بسته سیاستی تدوین شده است. طبق اطلاعات اندکی که وزارت صنعت از طرح جدید فاطمی امین برای صنعت خودرو منتشر کرده اینطور بر می‌آید که؛ قرار است، در چارچوب طرح ساماندهی صنعت خودرو، برنامه ساخت داخل قطعات و کاهش ارزبری در صنعت خودرو دنبال شود. وزارت صنعت می‌گوید: تاکنون بومی‌سازی‌ و تولید انبوه بیش از ۱۰۰ قطعه اجرایی شده است. کاهش ارزبری ۱۶۰ میلیون یورویی از طریق دستیابی تولید قطعات خودرو در تیراژ اقتصادی با رویکرد همسان‌سازی‌ قطعات مصرفی در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا نیز در قالب ۳۰ پروژه مشترک، در دست اجراست.

این خبر را به اشتراک بگذارید