• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 25 آذر 1400
کد مطلب : 148281
+
-

بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در گام آخر

معرفی بهترین‌های قصه‌ در شب یلدا

معرفی بهترین‌های قصه‌ در شب یلدا

مرحله‌ی پایانی بیست ‌و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با شب یلدای ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
این دوره‌ی جشنواره در بخش‌های«ملی»، «بین‌المللی»، «آیینی‌سنتی»، «زبان اشاره»، «صوتی یا پادکست» و «۹۰ ثانیه‌ای» ارائه شده است. به گزارش هفته‌نامه‌ی دوچرخه، «مهدی علی‌اکبرزاده»، مدیرعامل کانون پرورش فکری درباره‌ی این جشنواره می‌گوید: «در این دوره، ۲۷هزار اثر به جشنواره رسید. داوری آثار ابتدا در مرحله‌ی استانی، سپس منطقه‌ای و بعد ‌بین‌الملل انجام شد و بخش نهایی جشنواره‌، ۲۵ تا ۳۰ آذر به‌صورت حضوری و کاملاً محدود در تهران برگزار و از طریق فضای مجازی پخش خواهد شد.»
از اتفاق‌های تازه‌ی جشنواره‌ی امسال می‌توان به اضافه‌شدن چند بخش جدید مثل «قصه‌گویی به زبان اشاره»، «جستارنویسی» و «پادکست» اشاره کرد.  
«محمد گودرزی‌دهریزی»، دبیر بیست ‌و سومین جشنواره‌ی قصه‌گویی کانون پرورش فکری می‌گوید: «امسال۱۹ قصه‌گوی داخلی و ۲۱ قصه‌گوی خارجی حضور دارند که داخلی‌ها به‌صورت فیزیکی حضور دارند و در بخش خارجی نیز فیلم‌ها از قبل ارسال شده است.»
او می‌گوید: «بخش دیگری که در جشنواره حضور دارد و به صورت مجزا در یک روز داوری می‌شود، بخش آیینی‌سنتی است که متشکل از سه گونه پرده‌خوانی، نقالی و شمایل‌گردانی است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید