• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 23 آذر 1400
کد مطلب : 148097
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/rk36L
+
-

وقتی قرعه‌کشی به VAR رفت

سوتی عجیب یوفا، قرعه‌های لیگ قهرمانان را به‌هم ریخت و به‌جای مسی و رونالدو، رئال و پاریس را مقابل هم قرار داد

وقتی قرعه‌کشی به VAR رفت


این اتفاق اگر در ایران می‌افتاد، تا مدت‌ها سوژه جوک و توییت‌های تمسخرآمیز بود و کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره جبر جغرافیا در خاورمیانه و جهان سوم هشتگ می‌زدند. اما معلوم شد سوتی، خاورمیانه و غیرخاورمیانه سرش نمی‌شود.  ساعت14:30 دیروز قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک‌هشتم پایانی در حالی برگزار شد که مسی و رونالدو در این مرحله همراه با تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد به تور هم خورده بودند اما دقایقی پس از پایان قرعه‌کشی مشخص شد که یک گاف وحشتناک صورت گرفته و به همین دلیل قرعه‌کشی ابطال و به 3‌ساعت بعد موکول شد. مشکل این بود که به‌دنبال یک مشکل فنی در نرم‌افزاری که به مسئولان قرعه‌کشی نشان می‌دهد کدام تیم‌ها واجد شرایط بازی با یکدیگر هستند، در قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا یک خطای اساسی رخ داد.
پس از بیرون آمدن گوی ویارئال از گلدان مربوطه به‌عنوان بازی دوم، گوی منچستریونایتد به اشتباه به‌عنوان حریف این تیم اسپانیایی از گلدان مربوطه‌اش بیرون آمد. پس از اینکه مسئولان برگزاری این قرعه‌کشی متوجه شدند که این دو تیم به‌دلیل همگروه بودن‌شان در مرحله گروهی، نمی‌توانند در این مرحله به هم بخورند، گوی منچستریونایتد را به‌جای اینکه به گلدان مربوطه بازگردانند، روی میز قرعه‌کشی گذاشتند. در ادامه منچسترسیتی حریف ویارئال شد و در قرعه بعدی به‌عنوان بازی سوم، اتلتیکومادرید از گلدان بیرون آمد و مسئولان برگزاری قرعه‌کشی در حالی بایرن‌مونیخ را به‌عنوان حریف روخی‌بلانکو از گلدان بیرون کشیدند که باید گوی منچستریونایتد هم در این گلدان قرار می‌گرفت اما براساس اشتباه صورت‌گرفته گوی این تیم انگلیسی به جای گلدان، روی میز بود.
بعد از این سوتی، هشتگ سوپرلیگ در اسپانیا ترند شد و همگی از رسوایی بزرگ یوفا حرف می‌زدند. رئالی‌ها معتقد بودند که قرعه‌کشی نباید تکرار شود، چون قرعه بنفیکا برای این تیم پیش از سوتی یوفا کشیده شده بود. انگار VAR به قرعه‌کشی هم سرایت کرده و پس از آنکه در فوتبال گل‌ها را با کمک‌داور ویدئویی چک می‌کنند و امکان رد آن وجود دارد، قرعه‌کشی هم به همین شکل به VAR رفت.
در قرعه‌کشی لیگ کنفرانس هم ایراد فنی پیش آمد. شاید این اتفاق باعث شود اعتبار باقیمانده چفرین در پست ریاست یوفا هم زیر سؤال برود. بعید است فلورنتینو پرس که تیمش قرعه ساده با بنفیکا را با قرعه سخت پاری‌سن‌ژرمن عوض کرده، دست از سر چفرین بردارد. رابطه این دو باشگاه هم بر سر امباپه کاملا خصمانه است. همه‌جوره، این بازی قرعه مرگ است. این یعنی مسی و سرخیو راموس با رئال‌مادرید روبه‌رو می‌شوند. مسی از زمانی که کریستیانو رونالدو از لالیگا رفته بود در ال‌کلاسیکوها نه گلی زد و نه پاس‌گلی داد. او در 9رویارویی آخرش با رئال‌مادرید نه‌گلی زده و نه گلی ساخته و حالا این انگیزه را دارد تا اعاده حیثیت کند. امباپه هم تکلیفش مشخص می‌شود که رئال برای رسیدن به رویای قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان جای بهتری است یا بودن کنار مسی.
مسی رکورددار بیشترین حضور در مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان است با 23بازی و یک بازی بیشتر نسبت به اینیستا و پیکه و کریستیانو رونالدو. با این‌حال رونالدو با 25گل زده در بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی در این زمینه رکورددار است. مسی در این مرحله تنها 12گل به ثمر رسانده و در عین حال در این جدول دوم است. این یکی از انتقاداتی است که هواداران رونالدو از مسی می‌کنند و گل‌های زده کریستیانو را در بازی‌های حذفی به رخ هواداران مسی می‌کشند. دی‌استفانو در همه جام‌های اروپایی و نه‌فقط لیگ قهرمانان، 2گل از مسی در مرحله یک‌هشتم بیشتر زده است.
تیم‌ها در این قرعه‌کشی در دو سید مجزا قرار گرفتند که بر این اساس تیم‌های اول گروه‌های هشت‌گانه مرحله گروهی که شامل آژاکس هلند، بایرن‌مونیخ آلمان، یوونتوس ایتالیا، لیورپول انگلیس، لیل فرانسه، منچسترسیتی انگلیس، منچستریونایتد انگلیس و رئال‌مادرید اسپانیا می‌شدند، به سید یک رفتند. تیم‌هایی که صدرنشین گروه خود شده بودند، این امتیاز را دارند که در بازی برگشت مرحله یک‌هشتم میزبان باشند. تیم‌های اتلتیکومادرید اسپانیا، بنفیکای پرتغال، چلسی انگلیس، اینتر ایتالیا، پاری‌سن‌ژرمن فرانسه، سالزبورگ اتریش، اسپورتینگ لیسبون پرتغال و ویارئال اسپانیا در سید دوم قرار داشتند. نکته عجیب همه قرعه‌کشی‌ها این است که گواردیولا همیشه خوش‌شانسی می‌آورد و با بهترین قرعه ممکن روبه‌رو می‌شود.

تیم‌های اول هر بازی در دیدار رفت میزبان خواهند بود. بازی‌های رفت مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها در تاریخ‌های 15، 16، 22 و 23 فوریه 2022 (26 و 27بهمن و 3 و 4اسفند 1400) و بازی‌های برگشت هم در تاریخ‌های 8، 9، 15 و 16مارس 2022 (17، 18، 24 و 25اسفند 1400) برگزار خواهد شد. از این فصل گل زده در خانه حریف تأثیری در صعود تیم‌ها ندارد و در هر صورتی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت دو تیم به تساوی برسند، بازی به وقت اضافه و پنالتی می‌کشد. قرعه‌کشی مراحل یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی و دیدار فینال (برای مشخص‌کردن میزبان برای پوشیدن پیراهن اصلی در فینال) مسابقات فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا هم در تاریخ 18مارس (27اسفند) برگزار خواهد شد. دیدار فینال این دوره از رقابت‌ها در تاریخ 28مِه 2022 (7خرداد 1401) در ورزشگاه کرستوفسکی واقع در شهر سن‌پترزبورگ روسیه برگزار خواهد شد.


هواداران بارسلونا دیروز حس عجیبی داشتند و درحالی‌که همه هواداران باشگاه‌های بزرگ حواس‌شان به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا بود، بارسایی‌ها مجبور بودند قرعه مرحله یک‌شانزدهم پایانی لیگ اروپا را دنبال کنند. اتفاقا قرعه سختی هم به آنها افتاد و درحالی‌که می‌توانستند با تیم‌هایی مثل المپیاکوس یا دینامو زاگرب بیفتند، به تور ناپولی افتادند که تا همین هفته گذشته صدرنشین بدون باخت در سری‌آ بود و حالا جای خود را به اینتر داده. 2 تیم تاکنون 4‌بار در رقابت‌های گوناگون با هم بازی کرده‌اند که 3‌برد و یک‌تساوی برای بارسا به‌دست آمده؛ 10گل زده و تنها 3‌گل خورده.
بازی‌های این مرحله در غیاب صدرنشینان گروه‌های هشتگانه که به‌صورت خودکار راهی مرحله یک‌هشتم شده‌اند برگزار می‌شود. تیم‌های سوم بازمانده از مرحله گروهی لیگ قهرمانان با تیم‌های دوم مرحله گروهی لیگ اروپا مصاف خواهند داد و تیم‌های سوم در لیگ اروپا راهی لیگ کنفرانس شده‌اند. مهدی طارمی هم که اخیرا به‌دلیل افت فنی فاحشی که داشته به نیمکت‌نشین تبدیل شده، در این مرحله باید با پورتو به مصاف لاتزیو برود که این هم قرعه سختی است. صادق محرمی هم با دینامو زاگرب به تور سه‌ویا که 6بار سابقه قهرمانی در این تورنمنت را دارد خورده. در قرعه‌کشی دیروز لیگ اروپا این بازی‌ها از گلدان بیرون آمد:
سه‌وی         ادیناموزاگرب
آتالانتا         المپیاکوس
لایپزیش       رئال سوسیداد
بارسلونا       ناپولی
زنیت         رئال بتیس
دورتموند     گلاسکورنجرز
شریف        براگا
پورتو          لاتزیو
بازی‌های دور رفت پلی‌آف روز 17فوریه2022 (28بهمن) و بازی‌های دور برگشت یک هفته بعد برگزار خواهند شد. فینال این دوره از رقابت‌ها نیز در شهر سه‌ویا برگزار می‌شود. برنده‌های این بازی‌ها در مرحله یک‌هشتم با تیم‌های لیون، اسپارتاک مسکو، اینتراخت فرانکفورت، موناکو، وستهم، لورکوزن، ستاره سرخ و گالاتاسرای روبه‌رو می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید