• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 17 آذر 1400
کد مطلب : 147623
+
-

راننده خواب‌آلود تریلی جان مسافران اتوبوس را گرفت

راننده خواب‌آلود تریلی جان مسافران اتوبوس را گرفت

خواب‌آلودگی راننده که در بزرگراه قم-کاشان در حرکت بود باعث ورود تریلی به لاین مخالف و تصادف شدید با  اتوبوسی شد که مسافران دهدشتی را به تهران می‌برد. در این حادثه هولناک 9نفر جان باختند و 15نفر مجروح شدند. به گزارش همشهری، بامداد دیروز اتوبوس مسافربری که از دهدشت راهی تهران بود، پس از عبور از کاشان در بزرگراه کاشان-قم در حرکت بود که حدود ساعت 3:30بامداد و حوالی کیلومتر 10این بزرگراه، حادثه هولناکی رخ داد. یک دستگاه تریلی که از قم راهی اصفهان بود ناگهان تغییر مسیر داد و وارد باند مخالف شد و رو در روی اتوبوس مسافربری قرار گرفت.  همه‌‌چیز در چند ثانیه رخ داد. راننده اتوبوس وقتی تریلی را مقابلش دید، تلاش کرد تغییر مسیر دهد، اما تلاش او فایده‌ای نداشت و اتوبوس و تریلی به‌شدت با هم برخورد کردند. شدت حادثه به حدی بود که قسمت جلوی اتوبوس کاملا از بین رفت و 7نفر از مسافران در دم جانشان را از دست دادند.

عملیات نجات
به‌دنبال این حادثه، تیم‌های امدادی از اورژانس و هلال‌احمر به همراه تیم‌هایی از پلیس راهور راهی محل حادثه شدند.  تریلی و اتوبوس به‌دلیل شدت برخورد از بزرگراه خارج شده و در شانه خاکی جاده متوقف شده بودند.
سخنگوی اورژانس کشور درباره جزئیات این تصادف گفت: براثر این حادثه ۱۶ نفر شامل ۱۴ سرنشین اتوبوس و ۲ سرنشین تریلی مصدوم شده بودند که با حضور نیروهای اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی کاشان انتقال یافتند. این در حالی بود که 8نفر در دم جان باخته بودند که یکی از آنها از سرنشینان تریلی بود. اجساد جان‌باختگان با کمک امدادگران به سردخانه بیمارستان انتقال یافت. همچنین یکی از مجروحان که وضعیت وخیمی داشت، پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. به این ترتیب آمار قربانیان این تصادف به 9نفر رسید.
براساس این گزارش، تریلی مورد نظر 3سرنشین داشت که یکی از آنها جانش را از دست داد و 2نفر دیگر نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

علت تصادف
در همین حال فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه حادثه بعد از پل راوند رخ داده است، گفت: علت اصلی این حادثه انحراف به چپ تریلی کشنده، ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.
به‌گفته وی، اتوبوس مسافربری با ۲۱ مسافر از دهدشت کهگیلویه و بویر احمد به سمت تهران در حرکت بود که تریلی کشنده با 3سرنشین از سمت مخالف با آنها برخورد کرد.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان نیز با اشاره به اینکه 7نفر از مصدومان تصادف اتوبوس آزادراه کاشان - قم به‌دلیل شدت جراحت‌های وارده در بخش آی. سی. یو این بیمارستان بستری هستند گفت: از مجموع ۱۶ مصدوم این سانحه رانندگی یک نفر جان باخت و یک نفر (کمک راننده) از بیمارستان ترخیص شد. 7نفر نیز در بخش اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید