پیمان جبلی 2ماه پس از انتصاب به ریاست سازمان صداوسیما در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند، در جمع خبرنگاران حاضر شد. جبلی درباره طرح تحول در صداوسیما، پخش آگهیهای بازرگانی و وضعیت شبکه نمایش خانگی صحبت کرد. به گزارش همشهری، پیمان جبلی درباره حق پخش فوتبالها عنوان کرد: «تابع قانونیم و باید ببینیم قانون بودجه امسال چگونه خواهد بود. سال گذشته از قانون بودجه تبعیت کردیم و امسال هم اینگونه خواهد بود.» از دیگر مواردی که رئیس سازمان دربارهاش توضیح داد، تغییر در ساختار سازمان بود که افزود: «ساختار تابع 2عنصر مهم دیگر است؛ یکی تحول در رویکرد و دیگری تحول در محتوا. هر ساختاری که با این دو عنصر از تحول انطباق داشته باشد، حتماً ساختاری کارآمد خواهد بود. با اطمینان به شما میگویم هیچکدام از گمانهزنیهایی که شنیدهاید صحت ندارد و ما براساس یک اصل مشخص تحولی که اشاره کردم بر مبنای 2عنصر تحولی که هویت و عدالت است، پیش میرویم. این تحول در 2حوزه رویکرد در تولید محتوا در حوزههای مختلف نظیر سرگرمکننده، نمایشی، برنامههای تلویزیونی و خبر اتفاق خواهد افتاد.» وی همچنین از وضعیت نظارت بر نمایش خانگی گفت و اینکه در قانون بودجه سال 1400، ساترا بهعنوان نهاد قانونی کنترلکننده پخش شبکه نمایشخانگی و پخش اینترنتی مشخص شده بود و تابع قانونیم. جبلی درباره شایعه سریالهای متوقفشده، توضیح داد: «سریالها و بقیه تولیدات تلویزیون با قالبهای مختلف باید درراستای هدایت فرهنگی، سالمسازی فضای فرهنگی جامعه و وفای به عهدی که جامعه در اختیار ما بهعنوان رسانه قرار داده، باشد. هر تولید و محتوایی که نتواند این امانت را حفظ کند و کمکی به هدایت جامعه نکند، طبیعتاً مورد پذیرش جامعه و مردم نیست.»
موضوع دیگر وضعیت آگهیهای بازرگانی بود که جبلی یادآور شد:«اساساً تلویزیون حاکمیتی که صداوسیما یکی از مصادیق آن است، نباید برای تأمین نیاز هزینهای و بودجهای خودش، نیازمند به پخش آگهی باشد. اگر تلویزیونهای حاکمیتی را مقایسه کنید، میبینید که هیچکدام وابسته نیستند و اگر از آگهی بازرگانی استفاده میکنند با هدف فرهنگسازی است. صداوسیما همیشه در وضعیتی بوده که توازن بین هزینههایش و درآمدهایش و بهعبارتی بودجهاش هیچکدام اینها متوازن نبوده است؛ بنابراین ناچار بوده، درآمد خودش را از طریق پخش آگهی تأمین کند. البته آگهیهایی که از تلویزیون پخش میشود میتواند تأثیر بسیار خوبی در رونق دادن تولید و معرفی کالای ایرانی و... داشته باشد، اما در شکل و قالب هدایت شده و هدفمند که به اصل پیام لطمه نزند. انشاءالله از آگهی بهعنوان وسیله تأمین درآمد و تأمین نیاز سازمان صداوسیما به سمتی حرکت میکنیم که آگهی را متناسب با مأموریت فرهنگی پیش ببریم.»
چهار شنبه 10 آذر 1400
کد مطلب :
147015
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/ADpy9
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved