• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 10 آذر 1400
کد مطلب : 146958
+
-

الگوی تقاضای میوه در میادین تغییرکرد

افزایش تقاضا برای انار، پرتقال و نارنگی

با تغییر فصل و سردشدن هوا، الگوی تقاضای میوه در میادین میوه و تره‌بار تغییر کرده و انار در کنار مرکباتی نظیر پرتقال، نارنگی و لیموشیرین از لحاظ میزان تقاضا جای میوه‌های تابستانی را که هنوز در میادین عرضه می‌شوند، گرفته‌اند. به گزارش همشهری، با پایان فصل عرضه میوه‌های تابستانی برخی از آنها تا سال آینده با سینی‌های میادین تره‌بار خداحافظی کرده‌اند و بعضی دیگر که هنوز عرضه می‌شوند قیمت‌هایی دارند که کمتر کسی سراغشان می‌رود. حالا مردم به جای انگور 24هزار تومانی و گلابی 25هزار تومانی ترجیح می‌دهند سیب، پرتقال و نارنگی بخرند که هم میوه فصل است و هم ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر. اما درحالی‌که در زمینه تقاضای میوه، الگوی مصرف شهروندان تهرانی با تغییر فصل به‌صورت محسوسی تغییر می‌کند، در مورد سبزیجات و صیفی‌جات شاهد تغییر چشمگیری نیستیم و همچنان محصولاتی نظیر سیب‌زمینی، پیاز، گوجه‌فرنگی و خیار به‌عنوان 4 محصول پرمصرف در سبد غذایی خانواده‌ها جای دارند.
آخرین نرخنامه سازمان میادین میوه‌ و تره بار شهرداری تهران نشان می‌دهد که قیمت پرتقال در این مراکز خرید نسبت به میانگین قیمت آن در سطح شهر بیش از 139درصد، نارنگی 50درصد، لیمو شیرین 41درصد و انار 72درصد ارزان‌تر است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید