• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 6 آذر 1400
کد مطلب : 146550
+
-

خبرهای‌کوتاه/ نخل‌های جنجالی برگشت خوردند


به‌دنبال حواشی مربوط به صادرات نخل از ایران به قطر، گمرک ایران ضمن تأیید صادرات نخل اعلام کرد این محموله‌ها برگشت خورده است. به گزارش ایسنا، به‌گفته مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران در 7ماه اول امسال بیش از ۶۵۰ تن نخل و نهال خرما قطع و صادر شد که از این میزان ۶۰۰ تن نخل و بقیه نهال خرما بود. بنا بر اعلام وی، نخل‌های صادراتی از سوی قطر پذیرفته نشده و همه نخل‌های صادر شده یعنی مجموع ۵۸۸ اصله به قطر، به ایران برگشت خورده است.
معاون فنی گمرک یادآور شد بعد از برگشت خوردن نخل‌ها، صاحب کالا بار دیگر نسبت به اظهار این محموله‌ها از محل اظهارنامه صادرات برگشتی تحت عنوان کالای صادرات برگشتی اقدام و مجددا مجوزهای لازم ازجمله قرنطینه سازمان جهادکشاورزی استان را دریافت کرده و در حال انجام تشریفات برای ورود به کشور است.


بازگشت ۱۰۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید گیلان
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی گیلان گفت: مشکلات ۷۰ واحد تولیدی توسط بسیج مهندسین صنعتی امسال در گیلان برطرف شد و آمادگی بازگرداندن ۱۰۰ واحد دیگر به چرخه تولید را داریم. به گزارش تسنیم، محمدرضا عابدی محزون با اشاره به اقدامات انجام شده برای پایش واحدهای تولیدی راکد اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح صنعت‌یار بیش از 500واحد تولیدی توسط گروه‌های جهادی سازمان بسیج مهندسین در گیلان عارضه‌یابی شد.
 مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی گیلان با بیان اینکه مشکلات احصا‌ شده واحدها در قرارگاه صنعتی خاتم‌الانبیا سپاه گیلان در حال پشتیبانی و مانع‌زدایی است افزود: با تشکیل این قرارگاه همه ظرفیت‌های اقشار بسیج و سپاه برای حمایت از تولیدکنندگان به‌کار گرفته می‌شود.


رشد 8درصدی جوجه‌ریزی در کردستان  
رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: میزان جوجه‌ریزی ‌ از ابتدای امسال در واحدهای مرغداری استان ۳۰میلیون و ۵۰۰هزار قطعه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۸میلیون و ۳۰۰هزار قطعه بود، 8درصد رشد داشته است. به گزارش ایرنا، محمد فرید سپری، اظهار کرد: جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری در آبان امسال هم 4میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه بود که بیشترین تعداد جوجه‌ریزی ماهانه در سال‌جاری بوده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان یادآور شد: این میزان تولید بیانگر فعال بودن واحدهای مرغداری و توجیه اقتصادی فعالیت در این واحدهای صنعتی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید